سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) از به راه افتادن کمپین بین المللی امضاء در کشورهای اسلامی به قصد حمایت از مردم بحرین خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین اختری، در همایش 100روز مقاومت مظلومانه همزمان با صدمین روز قیام مردم بحرین در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اظهار داشت: این جریان یک جریان اسلامی و دینی است که امپریالیزم جهانی از آن وحشت دارد.

وی در ادامه با اشاره  به تحولات اخیر بحرین افزود: بحرین از سال های پیش و از اول پیروزی انقلاب اسلامی حرکت های اسلامی و فعالیت های دینی زیادی داشته و به تعبیر دیگر انتفاضه های فراوانی در آن صورت گرفته است و این هم انتفاضه ای دیگر است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: این موجی که در کشورهای خاورمیانه و به ویژه بحرین به وجود آمده موج بیداری و خیزش اسلامی و برگرفته از اندیشه های انقلاب و تفکرات امام خمینی(ره) است.

وی در بیان آینده این خیزش های اسلامی در منطقه ، اظهار کرد: خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه به پیروزی خواهد رسید؛ البته ممکن است در مرحله ای یک مقدار به خاطر شدت فشارها و عدم امکانات، رکودی به وجود بیاید، اما قطعا این بیداری مردم بحرین پایان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین اختری گفت: مردم بحرین در شرایطی قرار دارند که همه هستی خود را داده و همه گونه تعرضات را تحمل کرده اند و از این رو چیزی برای از دست دادن ندارند. به همین دلیل قطعا تا لحظه پیروزی از پای نخواهند ایستاد.

وی با اشاره به جنایت های رژیم آل خلیفه و رژیم آل سعود هم گفت: این عرب های خدانشناس در کشتن افراد و شکنجه گری روی جلادان و جنایت کاران تاریخ را سفید کرده اند.

رئیس مجمع  جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اخبار وحشتناک کشتار مردم مظلوم بحرین گفت: چیزهایی را امروز می شنویم که قابل باور نیست و از این رو انسان در مرحله اول جز این که اشک بریزد کاری نمی تواند انجام دهد.

وی افزود: این مردم چون برای خدا قیام کرده اند و هدف شان دین، کرامت و عزت شان است قطعا پیروز خواهند شد ، چرا که وعده خدا حق است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان این که آل خیلیفه و آل سعود آخر کارشان است، تصریح کرد: بیشتر کشورهای عربی به نفوذ جمهوری اسلامی در بسیاری از کشورها اعتراف دارند و این حرفی است که مسئولین عربی می گویند که عراق سوریه و لبنان را گرفتید و البته این چیزی است که از آن وحشت دارند.

وی با اشاره به سخن چند سال پیش پادشاه اردن مبنی بر این که جمهوری اسلامی با نفوذ خود در برخی از کشورها هلال شیعی در منطقه به وجود آورده است، گفت: این هلال شیعی نیست و هلال مقاومت است و انشاالله روزی مقاومت مردم منطقه آن هلال را به بدر شب 14 خواهند رساند و علیه رژیم صهیونیستی و متحدانش اقدام اساسی می کنند.

*20میلیون مسلمان در روسیه

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: امام خمینی(ره) زمانی که شوروی افغانستان را اشغال کرده بود، گفتند  که شوروی اشتباه کرده و با خفت و خواری بیرون خواهد شد؛ همین گونه هم شد و مردم افغانستان پیروز و شوروی از هم فروپاشید؛ علاوه بر این امروزه در روسیه کار به جایی رسیده است که 20میلیون مسلمان وجود دارد که هر کدام حرکت های دینی خود را دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز وقتی آل سعود بحرین را اشغال کرد، گفتند آل سعود اشتباه کرده و همان اشتباه شوروی در افغانستان و در نهایت همانند شوروی فرو خواهد پاشید.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان این که پیروزی جمهوری اسلامی در تمام این صحنه ها آشکار خواهد شد، گفت: این وعده خداست و مگر می شود که وعده خدا تحقق نیابد؟

وی خاطرنشان کرد: این شیعه مظلوم بحرینی جز برای مکتب اهل بیت(ع) قیام نکرده است و از این  جهت که برای خدا قیام کرده است قطعا به پیروزی خواهد رسید.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: قرن 15هجری قمری با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و از آن روز هر روز یک نصرت و تأیید الهی آشکار شده است. این حرکت در این قرن ادامه دارد و امیدواریم این حرکت به حرکت جهانی شدن اسلام بیانجامد.

وی افزود: کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که ما در جمهوری اسلامی مخصوصا در مسائل مربوط به بحرین، بهره گیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اختری به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در یاری رساندن به مردم مظلوم بحرین، گفت: تبلیغات ما تبلیغات خوبی بوده و رسانه های جمهوری اسلامی و همسو با جمهوری اسلامی کارهای خوبی را انجام داده اند، ولی باید این ها را تداوم ببخشیم. ما باید در اعلام پشتیبانی از مردم بحرین صدای مان بلند باشد و با حمایت های مالی، حقوقی، سیاسی و .... ضرورت این مهم را به دنیا اعلام کنیم.

وی تأکید کرد: باید سازمان های حقوق بشری با تومارها، همایش ها و .... جامعه جهانی را برای دفاع از مظلومان عالم از جمله مردم مظلوم بحرین زیر فشار قرار دهند. یعنی همانگونه که  در مسئله فلسطین توانستیم یک بسیج عمومی به راه انداختیم باید در این مسئله هم خوب برخورد کنیم.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: در حال حاضر کمپین امضاء در میان کشورهای اسلامی به راه افتاده است و قصد داریم که این امضا ها را به مجامع مهم بین المللی عرضه کنیم.

وی افزود: کمک های مالی به مردم بحرین باید ادامه پیدا کند، چرا که بسیاری از مردم به خاطر از بین رفتن خانه ها و هستی شان در سختی زندگی می کنند و ما باید احساس مسئولیت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اختری در پایان گفت: حضور مردم در تهران در خیابان ها در جهت حمایت از مردم بحرین می تواند آن ها را دلخوش و دلگرم کند و حتی در کشورهای دیگر هم باید حرکت هایی به وجود بیاید تا آن ها بدانند که تنها نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha