دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که نظام آموزشی جدید این مرکز در دست طراحی قرار دارد، گفت: بانوان طلبه در این نظام می‌توانند به درجه اجتهاد برسند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تحول در حوزه و لزوم مدیریت این تحول از طریق سند چشم‌انداز، اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، نظام جامع تعلیم و تربیت باید طراحی شود که این نظام خود دارای زیرنظام‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی است.

وی با اشاره به این که از یک و نیم سال قبل طراحی نظام جامع تعلیم و تربیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور جلساتی با حضور کارگروه‌های تخصصی در قم و مشهد برگزار شده است، افزود: در همین راستا سه طرح پژوهشی شامل طرح ارزیابی آموزشی، نیازسنجی و بازنگری اهداف مقاطع تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران را مورد بررسی مجدد قرار دادیم و آسیب‌شناسی نظام آموزشی فعلی را به پایان رساندیم. در نتیجه به یک طرح پیشنهادی برای تغییر نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران رسیدیم.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: این طرح به کارشناسان به منظور دریافت دیدگاه‌های تکمیلی عرضه شده است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

براساس گزارش حوزه خواهران وی با بیان این که این طرح درصدد تحول در حوزه‌های علمیه خواهران است، ادامه داد: با توجه به آسیب‌شناسی‌ای که در حوزه‌های علمیه خواهران انجام گرفته بود به این نتیجه رسیدیم که در وضعیت قبلی دورنمای کلی و چشم‌انداز نهایی تربیت طلبه مشخص نیست، اما در نظام جدید، «قله»، اجتهاد در نظر گرفته شده است و شیوه دست‌یابی به آن مقاطع تحصیلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های علمی در حوزه‌های علمیه خواهران به منظور نائل شدن بانوان طلبه به درجه اجتهاد، اظهار داشت: در واقع می‌توان گفت مقدمات تحصیل باید متناسب با قله و نهایت کار طراحی شود و در نظام آموزشی فعلی چنین زیرساخت‌هایی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha