یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تحصیل بانوان

حوزه/ در کشور بیش از 60 هزار بانوی طلبه مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد 450 طلبه در استان ایلام حضور دارند و 700 طلبه نیز فارغ التصیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام سید نواب حسنی، امروز در جلسه ستاد اطلاع رسانی پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران ایلام با اشاره به قدمت 17 ساله حوزه خواهران استان، اظهار کرد: مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) 17 سال است که به صورت رسمی در استان ایلام فعالیت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از انقلاب به قشر بانوان توجهی صورت نمی‌گرفت، گفت: بعد از پیروزی انقلاب با بینش صحیح امام خمینی(ره) در رابطه با جایگاه زن، دستور دادند جامعه‌الزهرا(س) به عنوان مؤسسه‏‌اي براي تحصيل علوم ديني بانوان در سال ۱۳۶۳ در قم تأسيس گرديد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان ایلام افزود: در کل کشور بیش از 400 واحد آموزشی مشغول به کار هستند، که 6 واحد آموزشی آن در استان ایلام در شهرستان‌های ایلام, آبدانان، دهلران، سرابله، مهران و ایوان هستند، وی اضافه کرد: در کشور بیش از 60 هزار بانوی طلبه مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد 450 طلبه در استان ایلام حضور دارند و 700 طلبه نیز فارغ التصیل شده اند و در محافل و مجالس خانگی بانوان مشغول، مدارس دخترانه و ... به تبلیغ هستند

حجت الاسلام حسنی  با بیان اینکه پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام از 25 بهمن ماه آغاز شده و تا 10 اسفند ماه ادامه دارد، اظهار کرد: میزان پذیرش امسال حدود 200 نفر طلبه برای 6 واحد آموزشی استان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha