دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

معاون مدرسه عالی کوثر استان قزوین گفت: این مدرسه اولین سال تحصیلی خود را با بیش از 20 دانش‌‌پژوه و 16 استاد تجربه می‌کند.

وی افزود: امسال 9 دانش پژوه خواهر، در رشته تفسیر و علوم قرآنی و 12 دانش پژوه در رشته اصول و فقه تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش سطح 3 مدرسه عالی کوثر ادامه داد: نحوه جذب طلاب خواهر از طریق آزمون سراسری حوز‌ه‌های علمیه صورت می‌گیرد و پس از مراحل گزینش و برگزاری آزمون شفاهی، پذیرفته‌‌شدگان به این مدرسه راه یافته‌اند.

سرکار خانم روشن‌‌فکر به بیان مشکلات و محدودیت‌های موجود در امر تحصیل مدرسه پرداخت و بیان داشت: این مدرسه با کمترین امکانات رفاهی و آموزشی در یک ساختمان مسکونی شروع به کار کرده و فاقد خوابگاه و حجره برای رفاه حال طلاب مدرسه است و محیطی کاملاً آموزشی و اداری دارد.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی یک محیط و نظام آموزشی آن هم در سطوح عالی، باید محیط  آموزشی مناسب با حداقل‌های امکانات آموزشی، اساتید مجرب و نیروی انسانی برای اداره مجموعه تامین شود.

معاون آموزش سطح 3 مدرسه عالی کوثر افزود: محدوده‌ها و سرفصل‌های مشخص شده برای مطالعه و تحصیل طلاب بیشتر از حد مجاز و توانایی طلاب است و شاید بیش از 35 درصد از سرفصل‌‌های مشخص شده از سوی حوزه علمیه خواهران در کتب درسی موجود نیست.

وی از توسعه‌ برنامه‌های آموزشی در آینده خبر داد و گفت: با همکاری و هماهنگی مدیران منطقه ششم حوزه‌های علمیه خواهران در آینده، محیط آموزشی این مرکز تغییر خواهد کرد و امکانات آموزشی بیشتری برای رفاه حال خواهران و تحصیل بهتر فراهم خواهد شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha