دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان

کارشناس ارتباطات و بین الملل موسسه آموزش عالی بنت الهدی قم از تحصیل یک هزار 200 بانوی طلبه غیرایرانی در این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زاملی، در جمع دانشجویان پاکستانی بازدیده کننده از موسسه آموزش عالی بنت الهدی قم به معرفی این مرکز علمی پرداخت و گفت: این موسسه میزبان 1200 طلبه از 82 ملیت است.

وی با اشاره به این که طلاب به محض ورود به موسسه، وارد دوره 6 ماهه تا یکساله زبان فارسی می شوند، ابراز داشت: بعد از این دوره، به تناسب شرایط، هر طلبه وارد دوره های تمهیدیه، کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری می شود.

کارشناس ارتباطات و بین الملل موسسه آموزش عالی بنت الهدی ادامه داد: طلاب در 11 رشته تحصیلی مختلف معارف اسلامی، تاریخ اسلام، زبان و ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث، مطالعات زنان، علوم تربیتی، فقه و اصول، حقوق، کلام اسلامی، فقه خانواده، زبان و ادبیات فارسی، مشغول به فراگیری علوم اسلامی هستند.

زاملی همچنین اضافه کرد: به تناسب رشته های تحصیلی، گروه های علمی - تربییتی در موسسه با هدف برنامه ریزی محتوایی امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی - تربیتی راه اندازی شده است.

وی به فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و تربیتی موسسه بنت الهدی نیز اشاره کرد و گفت: در کنار آموزش طلاب، فعالیت های مختلف فرهنگی و تربیتی مانند ایجاد تشکل های فرهنگی، آموزش های کاربردی، فعالیت های قرآنی، ورزشی، اردوهای کوتاه مدت و بلندمدت و ... برگزار می شود. همچنین فعالیت های مختلف پژوهشی مانند خدمات کتابخانه، انجمن های پژوهشی، کارگاه های کارورزی، فصلنامه پژوهشی مطالعات زنان و خانواده و شمیم هدی و .... نیز از برنامه های دیگر این مؤسسه به شمار می آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha