دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضور گسترده، برنامه ریزی شده و متوالی طلاب، بسیجیان و جوانان مذهبی و حزب اللهی در اینترنت و شبکه های اجتماعی مختلف، گام موثری در اصلاح وضعیت موجود فضای مجازی کشور است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام علوی، امروز در اختتامیه همایش آموزشی تخصصی روحانیون مستقر سراسر کشور، در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه حوزه به فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین وظایف حوزه، حضور پر رنگ تر و جدی تر مبلغان در عرصه تبلیغ مجازی است.

وی افزود: متاسفانه برخی تصور می کنند، پخش سخنرانی و برنامه های مذهبی از صدا و سیما کافی است؛ در حالی که تعداد بسیار زیادی از مخاطبان نیازمند معارف اسلامی در فضای مجازی فعالیت کرده و مشغول وب‌گردی هستند؛ بنابراین مبلغان نباید از تبلیغ در فضای مجازی غافل شوند.

قائم مقام رییس مؤسسه تبیان قم ادامه داد: حضور گسترده، برنامه ریزی شده و متوالی طلاب، بسیجیان و جوانان مذهبی و حزب اللهی در اینترنت و شبکه های اجتماعی مختلف، گام موثری در اصلاح وضعیت موجود فضای مجازی کشور است.

وی ادامه داد: مسئولین نهادهای مذهبی و فرهنگی با برنامه ریزی منسجم می توانند موج عظیمی از حضور بسیجیان در فضای مجازی ایجاد کنند تا با این موج افراد ناپاک و بد اخلاق در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها احساس خطر کرده و حضورشان در فضای مجازی کم رنگ تر شود.

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که امروز 17 میلیون کاربر بسیار فعال در عرصه فضای مجازی حضور جدی دارند، تاکید کرد: مبلغان حوزه باید برای این دسته از مخاطبان که شاید هرگز به مسجد و هیئت هم نمی روند، برنامه تبلیغی مفید، به روز و پر ثمر داشته باشند.

رییس شبکه اجتماعی تبیان در پایان خاطرنشان کرد: آمار بازدید بیش از یک میلیارد و صد کاربر اینترنتی از سایت تبیان از آغاز تاسیس تاکنون، نشان دهنده تشنگی و نیاز جامعه به ایجاد چنین سایت ها و حضور حوزویان در عرصه فضای مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha