یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد کهوند کارشناس فضای مجازی

یک کارشناس حوزوی فضای مجازی گفت: امروز باید پرسید که چرا با وجود تمام تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور ما وضع شده اما می بینیم جدیدترین فناوری ها در زمینه گوشی های همراه برای ایرانیان قابل دسترس و امکان پذیر است؟

به گزارش خبرنگار«حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمد کهوند، از کارشناسان فضای مجازی ، امروز در جمع طلاب جدیدالورود شرکت کننده در دوره آموزشی اختبار و تثبیت حوزه علمیه یزد، در خصوص آسیب های شبکه های اجتماعی اظهار داشت: از مشکلات ما ایرانی ها این است که خیلی راحت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی بدون هیچ هزینه ای در اختیار استکبار و به خصوص گردانندگان اصلی این شکبه ها که صهیونیست ها هستند قرار می دهیم.

ورود به شبکه های اجتماعی غربی یعنی فروش ارزان سلایق خود به دشمن

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما در شبکه های اجتماعی خیلی راحت در اختیار دشمن قرار می دهیم آن ها به راحتی می توانند سلایق ما در زمینه فیلم، سریال، بازی ها، پوشاک، مد، آهنگ ها و... به دست آورند.

وی افزود: بر اساس همین اطلاعات بود که دشمن متوجه شد به دلیل نزدیک بودن فرهنگ ما ایرانی ها با کشور ترکیه، فیلم های ترکیه ای بیشتر برای مخاطبین ایرانی جذابیت دارد به همین دلیل می بینیم که بیشتر تولیدات ماهواره ای در زمینه سریال ها و فیلم ها به سمت تولید فیلم های ترکیه ای رفته تا از این طریق فرهنگ غربی را در زندگی ما گسترش دهند.

مدیریت شبکه های اجتماعی با غرب است

این کارشناش فضای مجازی گفت: عده ای معتقدند که حزب اللهی ها و طلاب باید در شبکه های اجتماعی تولید غرب حضور فعال داشته باشند اما این سوال را باید از این افراد پرسید چرا در تاریخ شبکه های اجتماعی که در برخی از آن ها حزب اللهی ها و طلاب هم حضور داشته اند این حضور به نفع استکبار بوده است؟!.

حجت الاسلام محمد کهوند تصریح کرد: چرا اگر شبکه های اجتماعی به صورت مدیریت شده نیست چرا حزب اللهی ها نمی توانند همانند گردهمایی که بعد از فوت یک خواننده و یا قضیه مهاباد که عده ای از مردم یک هتل را به آتش کشیدند گردهمایی درخصوص حجاب و یا دیگر مسائل دینی به راه بیاندازند؟! چرا تمام گروه های نظامی و اطلاعاتی غربی و داعش در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند اما خبری از گروه های نظامی و اطلاعاتی حزب اللهی همچون حماس و حزب الله لبنان و ایران نیست؟!  چرا صفحه فیس بوک پسر سید حسن نصرالله بعد از اینکه اقدام به انتشار اخبار و تصاویر پدرش می کند و تعداد لایک های آن به تعداد قابل ملاحضه ای می رسد از سوی فیس بوک بسته می شود؟! بنابراین می توان گفت زمانیکه مدیر شبکه های اجتماعی متوجه تاثیر گذاری یک فرد در یک شبکه اجتماعی می شوند با بستن صفحه وی یا بلاک کردن شماره فرد از ادامه فعالیت او جلوگیری به عمل می آورند.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم در دوجا خداوند نه تنها فرد را از ارتکاب گناه باز می دارد بلکه تاکید می کند فرد حتی نزدیک آن چیز نشود یکی در مورد موضوعات کلی در خصوص خلقت بشر مثلا زمانیکه به بشر امر می شود که در بهشت از میوه ممنوعه تناول نکند و دوم مسائل اخلاقی مثل زنا است که از نزدیک شدن به آن افراد نهی شده اند و می توان گفت نگاه غرب به ما هم در زمینه انتقال تکنولوژی و علم اینگونه است، یعنی غرب به ما اجازه نزدیک شدن به علم را نمی دهد که نمونه آن می توان به ممانعمت تحصیل دانشجویان ما در رشته های هسته ای در غرب و یا محدودیت هایی که در زمینه ارائه مطالب علمی در مجلات آی اس آی برای ایرانی ها وجود دارد و .... اشاره کرد.

چرا در زمینه گوشی همراه تحریم نیستیم؟!

 وی گفت: باید پرسید چرا با وجود تمام تحریم های ظالمانه ای که علیه این نظام وضع شده اما می بینیم جدیدترین فناوری ها در زمینه گوشی های همراه برای ایرانیان قابل دسترس و امکان پذیر است؟! چرا حتی آخرین مدل های گوشی اپل که می بینیم هنوز در کشورهای اروپایی خرید و فروش نمی شود، در بازارهای ایران فروخته می شود؟! اما عده ای در پاسخ می گویند این کار توسط قاچاقچیان تلفن همراه انجام می شود که باید پرسید چرا همین قاچاقچیان نمی توانند دیگر وسایل مورد نیاز ما چه در زمینه دارویی و چه تهیه قطعات و... را با این سرعت تهیه کنند؟! چرا در اوج تحریم ها نسل 3 و 4 تری جی به ایران داده می شود؟!.

وی با بیان اینکه بنده به صورت کامل استفاده از شبکه های اجتماعی را رد نمی کنم گفت: عده ای معتقدند ورود به شبکه های اجتماعی مثل شمشیر و چاقوی دولبه است؛ باید به آن ها گفت به نظر شما دسته این چاقو در دست چه کسانی است؟! و چه کسانی آن ها را مدیریت می کنند؟!.

وی صحبت های خود را با چند سوال اساسی در بحث فضای مجازی پایان داد و گفت: چرا با وجود تمام تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران وضع شده است اما در حوزه استفاده از تکنولوژی گوشی همراه تحریم نیستیم؟! چرا باید دشمن امکاناتی همچون شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجوگر و خدمات ایمیل را راحت و بدون هزینه در اختیار ما قرار دهد؟! چرا با وجود اینکه بچه حزب اللهی ها و طلبه های ما در برخی از شبکه ها فعال هستند اما تحولات اکثرا به نفع دشمن رقم می خورد؟!

دلایل عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

وی در پاسخ به سوال یکی از طلبه ها در خصوص اینکه چرا تاکنون بعد از گذشت چندین سال هنوز شبکه ملی فناوری اطلاعات آغاز به کار نکرده است تصریح کرد: به چند دلیل تاکنون این شبکه راه اندازی نشده، یکی تبلیغات سوء علیه این شبکه ملی توسط رسانه های بیگانه که مشاهده کردیم متاسفانه بلافاصله پس از طرح این موضوع شبکه بی بی سی ویژه برنامه ای در این خصوص تدارک دید و به مردم این تفکر دروغ را القا کرد که دولت ایران در صدد است دیواری را در زمینه اطلاعات به دور خود بکشد و از اطلاعات سوء استفاده کند که از این طریق ترس را در دل مردم ایجاد کرد و از سوی دیگر در داخل کشور نیز دولت مردان چه در دولت آقای احمدی نژاد و چه دولت آقای روحانی معتقدند که بی بی سی در این زمینه دروغ گفتنه و بارها دولتمردان ما تکرار کرده اند که در صددیم تنها از جاسوسی و سوء استفاده دشمن در زمینه تبادل اطلاعات جلوگیری کنیم اما هزینه و زمان زیادی باید صرف این کار شود اما ما معتقدیم که اگر مسئولین همت کنند طبق تحقیقات و برآوردهای علمی طی سه ماه می تواند این شبکه ملی را راه اندازی کنیم.

هدف شبکه های اجتماعی سلطه بر فکر، احساس و رفتار

وی در پایان یادآور شد: شبکه های اجتماعی و تولیدات غرب در زمینه تولید فیلم، انیمیشن، کارتن، لباس، خوراک، مد و... که بر اساس همین اطلاعات شبکه های اجتماعی انجام می شود با هدف سلطه بر فکر، احساس و رفتار ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha