سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - امام جمعه بروجرد

امروز مبلغان و روحانیون باید علاوه بر گسترش مسائل دینی، آسیب های اجتماعی را در برنامه منابر خود بگنجانند و موضوعاتی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ زکات را در بین مردم نهادینه کنند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی بعد از ظهر امروز، در همایش جامعه روحانیت حوزه علمیه بروجرد، با اشاره به اینکه روحانیت در جامعه ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی هستند، گفت :مبلغان و روحانیون همیشه به عنوان پناه و امین مردم مطرح بوده و در رفع بسیاری از مشکلات و تصمیم گیری ها در طول تاریخ، منشاء خدمات ارزنده ای هستند .

وی با اشاره به اینکه حوزویان و مبلغان در رشد و آگاهی دینی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند افزود :امروز حوزه های علمیه با تربیت طلاب توانمند و مهذب گام مهمی در راستای ارتقای بینش و بصیرت مردم دارند و از این رو توجه به زیرساخت های حوزوی نیاز است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه همیشه از  روحانیت  به عنوان پرچمدار دفاع از دین مبین اسلام یاد شده است افزود :روحانیون و مبلغان در طول تاریخ با حضور در میادین مختلف تاریخی فرهنگی، اجتماعی و همچنین دینی توانسته اند وظیفه خود را نسبت به  اسلام و انقلاب ادا نمایند

حجت الاسلام ترابی، با بیان اینکه ، امروز با توجه به هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب وظیفه روحانیون و مبلغان دو چندان شده، خاطر نشان کرد:امروز مبلغان و روحانیون باید علاوه بر گسترش مسائل دینی،  آسیب های اجتماعی را در برنامه منابر خود بگنجانند و موضوعاتی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ زکات را در بین مردم نهادینه کنند .

امام جمعه بروجرد در پایان متذکر شد:  شهرستان بروجرد با دارا بودن یک مدرسه علمیه خواهران و دو  مدرسه برادران در مجموع ۴۶۷طلاب را جهت ترویج علوم اهل بیت(ع) تربیت می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha