یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 273511
۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳

مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امتحانات طلاب غیرحضوری بانوان طلبه آغاز شده است و تا 17 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام حسن حق‌پرست با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه خواهران، طلاب در شیوه‌های مختلف حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری به تحصیل می‌پردازند،‌ گفت: طلاب مقطع سطح دو(کارشناسی) می‌توانند، هنگام آغاز به تحصیل، شیوه نیمه‌حضوری را انتخاب کنند تا پس از گذراندن تعداد 76 واحد درسی به صورت حضوری،‌ سایر واحدهای درسی را به صورت غیرحضوری سپری کنند.

وی افزود: در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) نیز طلاب می‌توانند در سه گرایش «فقه و اصول»، «تفسیر و علوم قرآن» و «تاریخ اسلام» شیوه غیرحضوری را انتخاب کنند که در این صورت با دارا بودن برخی شرایط می‌توانند تمام واحدهای درسی را به صورت غیرحضوری سپری کنند.

مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امتحانات پایان نیمسال در مورد طلاب شیوه نیمه‌حضوری و غیرحضوری به صورت حضوری برگزار می‌شود، یادآور شد: امتحانات پایان نیمسال جاری طلاب نیمه‌حضوری مقطع سطح دو از 21 دی‌ماه آغاز شده است و تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد و امتحانات طلاب نیمه‌حضوری مقطع سطح سه از 27 دی‌ماه آغاز شده است و تا 17 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه دارد: امتحانات غیر حضوری در 16 ماده امتحانی برای مقطع سطح دو و 53 ماده امتحانی برای مقطع سطح سه طراحی شده است.

حجت‌الاسلام حق‌پرست با اشاره به اینکه طلاب مقطع سطح دو در مدارس علمیه محل سکونت خود و طلاب مقطع سطح سه در حوزه‌های امتحانی منتخب در آزمون پایان نیمسال شرکت می‌کنند، افزود: طلاب مقطع سطح دو در 80 مدرسه علمیه و طلاب مقطع سطح سه در 53 حوزه امتحانی در آزمون شرکت می‌کنند با این توصیف که در هر استان حداقل یک مرکز آزمون در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: 190 نفر از طلاب در امتحانات مقطع سطح دو و هزار و 162 نفر در امتحانات مقطع سطح سه آموزش‌های غیرحضوری شرکت می‌کنند.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی حوزه های خواهران،وی با اشاره به اینکه امتحانات میان‌ترم طلاب غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق سامانه آموزش مجازی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قسمتی از نمرات برخی از دروس مقطع سطح سه نیز از طریق امتحان شفاهی مشخص می‌شود که این امتحانات شفاهی نیز در شهرهای مختلف برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha