دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

اولین دوره مهارت‌افزایی اساتید راهنما و معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام محمدمهدی طاهر، مسئول برگزاری دوره مهارت‌افزایی در این مراسم   گفت: پدیده حوزه‌های علمیه خواهران توسط امام راحل(ره) و با دیدگاه ایشان تأسیس و تمهیداتی در رابطه با تحقیق و پژوهش در آن اندیشیده شد.

وی با اشاره به تاثیرات آموزش مهارت‌های پژوهشی در خواهران طلبه افزود: آموزش این مهارت‌ها طی چند سال اخیر و با برگزاری جشنواره‌های پژوهشی نمایان شده است.

حجت‌الاسلام طاهر خاطرنشان کرد: درجشنواره پژوهشی علامه حلی ویژه آثار طلاب جوان تعداد پژوهش‌های خواهران بسیار قابل توجه بود و تاثیرات این پژوهش‌های علمی، عمیق و دقیق می‌تواند در آینده در جامعه پدیدار شود.

وی گفت: این دوره آموزشی از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم طی سه روز متوالی برگزار می‌شود.

وی شرکت‌کنندگان در این دوره را 40 نفر از خواهران و برادران استاد راهنما ومعاونین پژوهش و طلاب مستعد حوزه‌های علمیه خواهران قم، جعفریه، کاشان و آران و بیدگل ذکر کرد و یادآور شد: این دوره در مدرسه علمیه معصومیه(س) شهر قم برگزار  می‌شود.

مسئول برگزاری دوره مهارت‌افزایی اساتید راهنمای استان قم، مواد آموزشی این دوره شامل مهارت استفاده از منابع دیجیتال، مهارت انتخاب موضوع، تحقیقات میدانی، مهارت شناسایی منابع و آشنایی با شیوه‌های دسترسی به آن، مهارت نوشتن طرح تحقیق، مهارت نحوه اجرای پژوهش و جمع‌آوری اطلاعات و اخلاق پژوهشی ذکر کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه های خواهران،وی یادآور شد: اساتیدی چون حجج اسلام اسلام‌پور،‌ بناری، رحمانی و مغیثه تدریس در این دوره را به عهده داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha