سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 293186
۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳

محمدرضاقزلسفلي که به عنوان رایزن فرهنگی در سیرالئون حضور دارد، با هیاتی دینی در یکی از مساجد مرکزی این کشور حضور می یابد و خطبه نماز جمعه ایراد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، این خطبه ها با استقبال مسلمانان سیرالئون مواجه شده است.

قزلسفلي این هفته برای مسلمانان سیرالئون از بصیرت به عنوان راه نجات و ضروری ترین نیاز مسلمانان سخن گفت و ابراز داشت: با تحصیل بصیرت قلب انسان به نیروئی تجهیز می گردد که به وسیله آن می توان حقایق اشیاء و امور را درک کرده و تصویری روشن و دقیق ازدین ، تکالیف دینی، حق و باطل، دوست و دشمن، راه نجات و... داشت.

 وی راجع به ضرورت بصیرت و بینائی برای مسلمانان به نقل از رسول گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) گفت: " کور آن نیست که چشم نابینا داشته باشد بلکه کورحقیقی کسی است که دیده بصیرت نداشته باشد . " و " با بصیرت کسی است که بشنود و بیندیشد ، نگاه کند و ببیند ، از عبرت ها بهره گیرد و آنگاه راه روشنی را بپیماید که از پرتگاه ها سقوط نکند ".

 قزلسفلی با اشاره به تصریحات مقما معظم رهبری دراین باره گفت: اگر بصیرت وجود داشته باشد خیلى از رفتارهاى ما ممکن است تغییر پیدا بکند. آن وقت وضعیت بهتر خواهد بود. در زندگىِ پیچیده اجتماعىِ امروز بدون بصیرت نمی‌ ‌شود حرکت کرد. جوان ها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند. حرکت از روی بصیرت یک تاکید قرآنی است.

 امام جمعه مسجد مرکزی شهرستان "بو" در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حرکت آگاهانه، خنثی شدن توطئه دشمنان و تمییز حق از باطل از فواید بصیرت می باشد،گفت: وقتی ملتی بصیرت داشته باشد عوامل داخلی و خارجی دشمنان نمی ‌‌توانند مومنین را گمراه کرده و به اشتباه بیندازد.

رایزن فرهنگی ايران گفت: عبادت فاقد شناخت و بدون بصیرت نه تنها تحول‏زا و سازنده نمی ‏باشد بلکه عامل رکود و جمود جامعه است. وی افزود: بصیرت چراغ راهی است که در تاریکی ها راه را بر انسان روشن ساخته و او را از خطر افتادن و لغزش نگه می دارد.

وی با بیان اینکه یاد روز حساب و آخرت آدمی را بیدار می کند به تشریح پیام های نام های روز قیامت در قرآن مجید به عنوان عامل بیداری و بصیرت پرداخت.

 شهرستان "بو" دومین پایتخت سیرالئون، شهر مذهبی و مرکز استان جنوبی این کشور می باشد.

 طرح و تبیین موضوع بصیرت به خاطر اهمیت حیاتی آن و استقبال علماء و جامعه مسلمانان مالکی مذهب سیرالئون از آن بصورت سلسله بحث هائی درخطبه های نمازهای جمعه، برنامه های رادیوئی ، مطبوعاتی و نشست های علمی و فرهنگی محافل مختلف توسط رايزن فرهنگي ايران در سيرالئون بطور جدی دنبال می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha