سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور با هدف ارائه گزارش و تبیین برنامه های سال جدید تحصیلی ظهر امروز در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در این همایش تحول و انجام فعالیت های فرهنگی و خدمات عاطفی را از برنامه های جدّی مرکز خدمات عنوان کرد و افزود: خدمات عاطفی جایگاه ویژه ای در رشد و بالندگی طلاب دارد، گاهی دیدن یکی از علما که امروز خانه نشین شده در آرامش آن عالم فرزانه بیشتر از کمک های مادی اثرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی با تأکید بر این که خدمات فرهنگی در حوزه های علمیه باید گسترش یابد، اظهار داشت: امروز اگر خود روحانی بخواهد یک زندگی بسیار زاهدانه داشته باشد، فرزندان او به دلیل ارتباطات اجتماعی نمی توانند آن زندگی را تحمل کنند، بنابراین باید خدمات فرهنگی را پر رنگ کرده و مورد توجه قرار داد.

وی بیان داشت: خانواده های روحانی بسیاری هستند که 12 سال است به حرم‌های ائمه معصومین(ع) مشرف نشده اند و  حتی فرزندان آنان به یک اردوی تفریحی نرفته اند، از این رو ضرورت دارد که خدمات مرکز به این سمت توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به قدم‌های ارزشمند و خدمات بزرگ گذشته به ویژه در عرصه درمان خاطرنشان کرد: متاسفانه با این همه فعالیت و اقدامات از سوی مرکز بازهم روحانیت، مظلوم و محروم هستند و از حداقل های حقوق شهروندی برخودار نیستند و در چنین شرایطی باید در عرصه خدمات توجه دیگری هم به آنها شود.

وی با یادآوری این نکته که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بنا دارد که در خدمت روحانیت برای ارتقای توانمندی روحانیت و نقش این نهاد عظیم در جامعه در شرایط فوق العاده فرهنگی باشد، گفت: این مرکز به دنبال آن است که با اصل عزت و کرامت با روحانیان برخورد کند و این خدمات را به افرادی که استحقاق مضاعف دارند، ارائه دهد.

17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha