سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی «آیات» در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این جشنواره در موضوعاتی مانند انسان از منظر قرآن کریم (منابع :سوره الانسان، والعصر با استفاده از تفاسیر المیزان، نمونه، کتاب انسان در قرآن کریم نوشته استاد شهید مرتضی مطهری)، تمام آیات قرآن کریم، قرآن کریم، کتاب بیداری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش: معرفی و شناخت بیشتر صنایع دستی مرتبط با مضامین قرآنی، آگاهی‌دادن به جامعه مخاطب درباره ارزش‌ها و تاریخ ملی هنرهای سنتی ایرانی، ایده‌سازی و ایده‌یابی نسل جوان برای خلق آثار جدید، امکان تعامل بینابین جامعه علمی ـ هنری و نسل قدیم و جدید از اهداف این جشنواره است.

نقش مضامین قرآنی در بروز خلاقیت‌های جدید هنری، جلوه‌های موضوعات قرآنی در صنایع دستی چوبی (منبت، معرق، محرق چوب، معرق منبت، مشبک)، صنایع مستظرفه (تذهیب، نگارگری ایرانی) صنایع دستی فلزی (قلمزنی، مشبک فلز)، صنایع دستی سرامیکی (کاشی هفت رنگ، معرق)  از جمله محورهای  این جشنواره هستند.

طبق اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، شرکت در جشنواره برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و آثار ارائه شده باید از لحاظ محتوا و قالب، ضمن حفظ اصول زیبایی‌شناسی از پویایی و نوآوری برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha