دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مراسم یادبود قربانیان مدرسه سندی هوک و دیگر مدارس دنیا در مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه این مرکز، مراسم ویژه ای با حضور جمعی از دانش آموزان مدرسه جامعه اسلامی (ام سی اس) ، مدرسه فارسی و اولیاء آنان و دیگر میهمانان از اقشار مختلف مردم و روحانیون و پیروان ادیان الهی برگزار گردید.

در این مراسم که به مناسبت كشتار دانش آموزان بيگناه و كادر آموزشي مدرسه سندي هوك و حمله های وحشیانه به مدارس مختلف دنيا به طور مشترک توسط مدرسه جامعه اسلامی و مدرسه فارسی مرکز برگزار شد گروهی از دانش آموزان و معلمين با إظهار تسليت نگراني خويش را از اين حوادث اعلام كردند.

حجت الاسلام والمسلمین بحريني امام جمعه و رئيس اين مركز نیز ضمن محكوم كردن اين حادثه و حوادث كشتار در مدارس مختلف دنيا گفت: متاسفانه شاهد جاهليت مدرنى در دنياي امروز هستيم كه بشريت امروز را در پرتگاه سقوط ارزشهاى انسانى و اخلاقى ومعنوى قرار داده است و عليرغم توسعه در ابعاد مختلف كه در اين چند دهه به اندازه همه تاريخ إنسان پيشرفت كرده است أما متاسفانه در رشد معنويت و حضور واقعى دين رشد معكوس داشته است.

وی با فرعی و ژورنالیستی خواندن کوشش ها برای شناخت بیشتر فرد بانی این جنایت نابخشودنی یادآوری نمود که ما بايد قبل از اينكه به هويت ضارب بپردازيم قبول كنيم كه او و أمثال او محصول جامعه انساني امروز هستند وگرنه خود او نیز آنگونه که ذکر کرده اند چیزی جز یک قربانی شرایط جامعه سراسر مملو از خشونتش نبوده است.

* انتقاد از دوگانگی موجود در جوامع غربی

مدیر مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن با محکوم نمودن این حادثه، و با انتقاد از دوگانگی موجود در جوامع غربی که ارزش های اخلاقی در آنها تابع پول پرستی و لذایذ دنیوی است و خشونت و خون ريزى و کشتار از تولیدات هاليوود گرفته تا برنامه هاي اينترنتى بازى جوانان و نوجوانان امرى عادى و مباح قلمداد مى شود اظهار داشت: تا وقتی انسان به فطرت الهی خود باز نگردد چشم انداز روشنی در پیش رو نیست.

وی با انتقاد از قوانين انبساطى سلاح، اوضاع نابسامان خانواده، برداشت های خشک و غلط و افراطی و بی ارزش شمردن جان افراد گفت: همه این شرایط و عدم تشخیص واقعیت از تخیلات از جامعه غربی موجودی ساخته که محصول اش مى شود جوان ٢٠ ساله ای که به راحتی کودک و بزرگسال را به رگبار می بندد و تنها او هم نیست بلکه هزاران نمونه از اين افراد كه بالقوه آمادگى ورود به اين نوع كارهاى خطرناك را دارند در همین جامعه زندگی می کنند.

حجت الاسلا م والمسلمین بحرینی با ذکر آیه ای از قران به راهکار قرانی گفت: بشر امروزى در سايه علم و دانش به نعمت هاي أرزشمندى دست پيدا كرده اما به دليل عدم رشد أخلاقيات و معنويات اديان توحيدى دچار خسران هاى متعدد از آن جمله كفران نعمت است . قرآن كريم مي فرمايد: وَضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللّهِ فَأَذَاقَهَا اللّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُواْ يَصْنَعُونَ . خداوند (براى آنها كه كفران نعمت مى كنند) مثلى زده است : منطقه آبادى را كه امن و آرام و مطمئن بوده ، و همواره روزيش بطور وافر از هر مكانى فرا مى رسيده ، اما نعمت خدا را كفران كردند، و خداوند بخاطر اعمالى كه انجام مى دادند لباس گرسنگى و ترس را در اندامشان پوشانيد. هيچ دورانى بشر با اين همه ترس و واهمه همراه نبود هيچ دورانى اين همه نعمت و كفران نعمت نبوده و هيچ دورانى جنود ابليس با اين و سعت در عرصه زمين قدرتمند نبوده و هيچ زماني بشريت در همه جاي زمين اين قدر دلهره نداشته است . دليل أصلي اش افزايش علم بدون افزايش تزكيه است تزكيه در سراشيبي است و علم رو به افزايش از دامن اين نوع عملكرد بشر خطرات بزرگى در كمين اوست . امروز دنيا گرفتار بحرانى است بنام كمبود معنويت و تنها راه نجات برگشت به دستورات پيامبران راستين است نزديكي اديان به يكديگر ، تلاش براي صلح در دنيا براساس فرامين الهى با محترم شمردن انسان ها ، برگرداندن آرامش به جامعه انسانى با استفاده از ابزار و تكنولوژى امروز .»

وی در پايان ضمن تسليت به خانواده اين عزيزان و همه خانواده هايى كه فرزندان شان در مدارس و جاهای متعدد در دنیا بدون هيچ جرمى به قتل رسيده اند به درگاه الهي دعا كرد.

خاطر نشان می شود در پی وقوع این حادثه، مدیران و معلمان مدارس این مرکز و روحانیون و کارشناسان به همراه والدین نسبت به توجیه دانش آموزان و آرامش بخشیدن به آنان جلسات مشاوره ای متعددی را برگزار نموده اند و آموزش های مورد لزوم با شاگردان مجددا مرور گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha