شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم استفاده از کالاهای خارجی را در شرایط کنونی امری غیر عاقلانه دانست و گفت: با تحریم کالاهای خارجی، لبیک گوی ندای مقام معظم رهبری درحمایت از تولید ملی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به لزوم توجه جدی به شعار سال جاری، مبنی بر حمایت از تولید ملی، ابراز داشت: یکی از راهکارهای اساسی حمایت از تولید ملی، استفاده ازکالاهای ساخت داخل است که در این باره فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مستند به ادله عقلی و شرعی، فراروی ماست و باید به درستی بدان ها عمل کنیم.

 

* لزوم تحریم کالاهای خارجی

وی افزود: بی شک حفظ استقلال کشور و پاسداری از ارزش های والای اسلامی و انقلابی در برابر تهاجم دشمنان، منوط به حفظ استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان است که با تحریم مصرف کالاهای خارجی و استفاده از کالای ایرانی باید در این راستا گام برداریم.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مرکز در راستای ترویج استفاده از کالاهای داخلی، گفت: مرکز خدمات حوزه همواره در تهیه کالاهای مورد نیاز فروشگاه خود، از این اصل پیروی کرده و در راستای عمل به فرمایشات رهبری، با دقت و وسواس بیشتری به عرضه کالای ایرانی اهتمام داشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیمات شورای اداری مرکز و نیز دستور صریح رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بر مبنای وظیفه شرعی و قانونی خود، به هیچ وجه کالای خارجی در فروشگاه عرضه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی ادامه داد: از سویی حمایت های مالی مرکز خدمات حوزه در چارچوب کمیسیون حوادث غیر مترقبه مرکز نیز در جهت ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بوده است.

وی همچنین با اشاره به واگذاری فروشگاه مرکز به بخش خصوصی گفت: مدیریت بخش خصوصی فروشگاه نیز با اعتقاد اسلامی و انقلابی کار را آغاز کرده و از فروش کالای خارجی در فروشگاه به طور جدی خودداری ورزیده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عوارض و آسیب های استفاده از کالای خارجی خاطرنشان کرد: استفاده از کالای خارجی به ویژه در شرایط کنونی، امری غیر عاقلانه و غیر شرعی است ، ضمن آن  که نهی صریح مقام معظم رهبری را نیز در این باره به دنبال دارد.

وی یادآور شد: حقیقت آن است که با استفاده از کالای غیرایرانی ، اقتصاد کشور و مساله اشتغال و معیشت کارگران و کارکنان خدوم و زحمت کش کارخانجات ، دچار آسیب جدی می شود و ضرر و زیان آن، به طور مستقیم متوجه خانواده آنها می شود.

 

* جلوی واردات کالا های خارجی گرفته شود

حجت الاسلام و المسلمین محمودی بیان داشت: رشد واردات برخی کالا ها، موجب پایین آمدن نرخ کالای ایرانی شده و بدین منظور باید متخصصان ایرانی در صدد دست یابی به تولیدات کالای با کیفیت باشند تا از این طریق بتوان جلوی واردات کالا های خارجی را گرفت .

وی با بیان این که داشتن بِرند خارجی، ملاک کیفی بودن کالاها نیست، گفت: در حال حاضر بر اساس قانون،کالاهای تولید و یا مونتاژ کشور که تحت لیسانس کشور های خارجی قرار دارند، کالای خارجی محسوب نمی شود؛ زیرا منظور از کالای خارجی، کالایی است که صد درصد تولید کشور های خارجی باشد، ولی کالای که تحت لیسانس شرکت های خارجی در داخل کشور تولید می شود که به نفع اقتصاد کشور و کارگران ایران هزینه می شود، ممنوعیتی از این حیث ندارد.

 

* تاکید بر الگو گیری از سیره بزرگان در استفاده از کالاهای داخلی

مدیرمرکز خدمات حوزه علمیه استان قم همچنین در ادامه با اشاره به سیره بزرگان در استفاده از کالای داخلی تاکید کرد: سیره و روش علمای ما همواره بر این اصل استوار بوده و بسیاری از مراجع معظم تقلید از جمله آیت الله العظمی مرعشی نجفی، همواره از پارچه های ایرانی استفاده می کردند.

وی افزود: سیره و زندگانی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز مملو از ساده زیستی و توجه به همین نکات کلیدی است.

 

* مقام معظم رهبری تکلیف همگان را به روشنی بیان کردند

حجت الاسلام و المسلمین محمودی همچنین در خاتمه با بیان این که عمل به فرامین رهبری، امری ضروری است، گفت: در خصوص استفاده از کالای ایرانی، مقام معظم رهبری تکلیف همگان را به طور روشن بیان کرده اند و همه ما نیز باید با مصرف کالای ایرانی به رشد اقتصاد و صنعت کشور و نیز امر اشتغال زایی کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha