پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: لازمه معتقد بودن بانوان به امام زمان(عج)، شناخت از خود و رعایت شئونات و چارچوب های شرعی است، چرا که این مسئله در مسیر پیروی از امام عصر(عج) از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

آیت الله محمود مسجد جامعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به مسئله درک حضور امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از دوابزار عقلانیت و احساس، حضرت ولی عصر(عج) را درک کنیم؛ چراکه عقلانیت بدون احساس، خشک و بی رمق خواهد بود و انسان را به جایی نمی رساند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه زن در اندیشه مهدوی، ابراز داشت: لازمه معتقد بودن بانوان به امام زمان(عج)، شناخت از خود و رعایت شئونات و چارچوب های شرعی است؛ چرا که این مسئله در مسیر پیروی از امام عصر(عج) از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

وی با بیان این که شیعه به معنای پیرو است، تاکید کرد: بانوان باید در عصر غیبت، الگوگیری از ائمه معصومین(ع) مخصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

آیت الله مسجد جامعی همچنین به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر در اندیشه مهدوی اشاره کرد و گفت: مسئله امر به معروف ونهی از منکر به عنوان یکی از ضرورت های جامعه، در عصر غیبت امام عصر(عج) تکلیف و واجب شرعی می باشد.

وی با اشاره به نقش بانوان در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، افزود: این فریضه تنها مختص آقایان نیست و بانوان مسئولیت سنگین تری  در این عرصه دارند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: نوع برخورد، تعامل، گفتار و کردار زنان در این عرصه بسیار حائز اهمیت است؛ چرا بی توجهی به آن، آثار مخربی به همرا خواهد داشت.

آیت الله مسجد جامعی در پایان خاطر نشان کرد: بانوان باید در دوره غیبت به گونه ای خود را حفظ کنند که جزء منتظران واقعی امام عصر(عج) باشند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha