پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

حضور روحانیون در آموزش و پرورش یک امر ضروری است، امری که از زمان طاغوت بوده و حال که نظام مقدس جمهوری اسلامی روی کار است این حضور باید رنگ بیشتری به خود گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر،حجت الاسلام رضا خدری در  گردهمایی مدیران و روحانیون  اداره کل آموزش و پرورش ، با انتقاد از برخی رسانه ها و مطبوعات که تصویر نادرستی از حضور روحانیون در مدارس ارائه می کنند، اظهار داشت:  هجمه هایی که اخیرا برخی از افراد در رسانه ها ایجاد کردند صحیح نیست بلکه روحانی با حضور خود در مدارس زمینه تربیت اخلاقی و مذهبی را ایجاد می کند

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: حضور روحانیون در آموزش و پرورش یک امر ضروری است، امری که از زمان طاغوت بوده و در نظام مقدس جمهوری اسلامی  باید پر رنگ وجدی باشد .

وی حضور روحانی در مدارس برای تربیت دانش آموزان را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان داشت:همانطور که دولت در عرصه های مختلف سرمایه گذاری می کند و اعتقاد دارد این کار سودآوری برای جامعه به دنبال دارد، حضور روحانی در مدارس و مجامع مختلف نیز یک فرصت برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به حساب می آید.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: متاسفانه برخی ها در پی این هستند که حضور روحانی در مدارس امین را با مشکلاتی مواجه کنند  و حوزه هراسی و روحانی هراسی را در بین نیروهای فرهنگی به وجود آورند و این شائبه را ایجاد کنند که روحانیون با حضور خود قصد دارند  مدیریت در مدارس را به دست گیرند.

وی افزود:نیاز جامعه به تربیت دینی برکسی پوشیده نیست و متکفل و عهده دار اصلی آن در همه جوامع و به ویژه  شیعه، روحانیت است.

حجت الاسلام خدری گفت: بسیاری از مدارس آموزش و پرورش به حضور روحانی در مدارس خود علاقه دارند و حتی تقاضای دایرکردن رشته ای با عنوان معارف را مطرح کرده اند , اگر این امر تحقق یابد باعث ایجاد علاقه و انگیزه شده و  می تواند بسیاری از مشکلاتی که در حیطه حضور روحانی در مدارس  است را حل نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha