سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام طاهری خرم‌آبادی

عضو خبرگان رهبری لازمه جبران نقیصه ها و خلأهای اخلاقی جامعه را توجه و عمل به سیره نبی مکرم اسلام(ص) دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک فرارسیدن مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشت: یکی از پیام های اصلی بعثت پیامبر اعظم(ص) لزوم بازگشت جامعه به اخلاق و تقویت مکارم اخلاقی است، چه آن که حضرت خود می فرمایند که "انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق".

وی با تاکید بر این که بی شک بعثت، انفجار نور درخشان الهى در ظلمات جهل و خرافات بود، گفت: رهایی انسان از غیر خدا و حرکت به سمت منبع اصلی نور و هدایت که همانا خدای متعال می باشد، اساسی ترین پیام و هدف بعثت پیامبر (ص) بوده است.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر این که زندگی نورانی پیامبر(ص)، نمونه کاملی از سبک زندگی دینی و متعالی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی مشکلات امروز ما در مساله سبک زندگی به خاطر آن است که تا حدود زیادی از سیره و سبک زندگی پیامبر(ص) و حضرات معصومین(ع) فاصله گرفته ایم.

وی با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مبنی بر پیاده سازی الگوی سبک زندگی دینی در جامعه، گفت: ما باید از آموزه های وحیانی و نبوی و علوی در مسیر رفع ایرادات و اشکالات زندگی خود بهره کامل را بُرده و با تاسی به آن ها، سعادت حقیقی را برای خود و جامعه به ارمغان بیاوریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha