دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام هادی صادقی

ادعا کرد قرآن در مکه نازل شد، درمصر تلاوت شد و در استانبول کتابت شد و بسیار فخر می‌فروخت که کتابت در استانبول خیلی زیاد است.

حجتالاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه دربازدید ازغرفه خبرگزاری حوزه در بیست و دومین نمایشگاه قرآن کریم که درمحل باغ موزه دفاع مقدس تهران درحال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: حوزه های مترقی علمیه شیعی، اولین فهم کنندگان قرآن و مروجان فرهنگ ناب قرآنی و احکام نورانی این مصحف شریف برای بشریت هستند.

وی ادامه داد: امسال اولین باری است که حوزه های علمیه با این طیف گسترده درنمایشگاه قرآن کریم حضوریافته اند که جای بسی خرسندی است زیرا تا بحال جای این حضورپرشور و با این وسعت خالی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، جایگاه حوزه را دررأس چنین نمایشگاه هایی توصیف کرد و افزود: حوزه باید درصدر باشد البته نه این که بهترین جا را به حوزه بدهند، بلکه ازاین باب که حوزه بیشترین دستاورد در زمینه قرآنی داشته و بیشترین رهنمود‌ها و هدایت ها و خدمات را در دستاوردهای قرآنی به مردم عرضه نموده اند لذا حوزه باید درصدر امور مرتبط با قرآن کریم قرار داشته باشد.

*پاسخ جالب به اندیشمند ترکی

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان خاطره ای از یک سفرکاری به ترکیه گفت: زمانی ما دراستانبول ترکیه با کسی مواجه شدیم که خطاب به هیئت همراه از جمله آقای دینانی ادعا کرد قرآن در مکه نازل شد، درمصر تلاوت شد و در استانبول کتابت شد و بسیار فخر می‌فروخت که کتابت در استانبول خیلی زیاد است. ما نیز درپاسخ به او و در تکمیل جمله اش گفتیم " وقرآن درایران فهم و اجرا شد".

 313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha