دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هادی صادقی

حوزه/ معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر این که روحانیت در فرهنگ سازی حرف اول را می زند، گفت: روحانیون در فرهنگ سازی، تأمین امنیت جامعه و کاهش جرائم نقش بی بدیلی را ایفا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در گفتگو  با خبرنگار  گروه  استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به  نقش روحانیون در فرهنگ سازی،  تأمین امنیت جامعه و کاهش جرایم، اظهارداشت: روحانیون در فرهنگ سازی حرف اول را می زنند و در این مسیر همواره پیشگام بوده و هستند. البته باید در این مسیر از ظرفیت امکانات نوین روز، رسانه ها و منبرهای جدید بهره ببرند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: طلاب و روحانیون می توانند با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی دینی و معنویت افزایی جامعه، به کاهش جرایم کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به این که کار  اصلی روحانیون ترویج اخلاق اسلامی در جامعه با استفاده از ظرفیت تبلیغ دین است، ابراز داشت: رشد اخلاقی مردم از وظایف انبیاء و اولیاء الهی بوده و  امروز هم روحانیت ادامه دهنده این مسیر است، لذا باید نسبت به مکارم اخلاقی  اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه، رشداخلاق در جامعه مساوی با کاهش جرایم است، گفت: فعالیت و روشنگری طلاب و روحانیون با کاهش جرایم در جامعه رابطه‌ای مستقیم دارد، یعنی وقتی فعالیت های یک روحانی را در منطقه ای رصد می کنیم، می بینیم که به دلیل نفوذ کلام و تاثیر معنوی، آمار جرایم و ناهنجاری ها با سیر نزولی همراه است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اقدامات این معاونت، بیان داشت: رویکرد معاونت فرهنگی دستگاه قضایی، استفاده از ظرفیت ها برای تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خاطرنشان کرد: هم اکنون معاونت فرهنگی قوه قضائیه در حال فعالیت در زمینه اخلاق و ترویج معارف دینی در دستگاه قضایی است و امیدورایم در گام های بعدی، این فعالیت ها به صورت کشوری  و عمومی گسترش یابد.

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha