سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام هادی صادقی

حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: حوزه علمیه و آموزش و پرورش وظیفه دارند با یک مدیریت جهادی و تحول در نظام آموزش و پرورش دانش‌آموزان را دیندار تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه کشور به خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: با اشاره به اینکه فعالیت حوزه ها فراتر از آن چیزی است که در جامعه مطرح است گفت: حتی 20٪ فعالیت‌های حوزه را به مردم و نخبگان معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی است و باید سبک زندگی مان برگرفته از این کتاب آسمانی باشد گفت: باید در درجه اول، تدبر در قرآن برای ما اصل شود ودر این خصوص، آموزش و پرورش نظام آموزشی را به کلی تغییر دهد و آن را قرآن‌محور نماید.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی، اهمیت به قرآن را زمینه مهم برای تربیت ورسیدن به سبک زندگی اسلامی خواند وبا اشاره به وظیفه وزارت آموزش وپرورش در این زمینه گفت: باید بجای پرداختن به برخی علوم که صرفا مادی هستند، به تعالیم حیات بخش قرآن کریم توجه ودقت بیشتر شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه، مسئولیت حوزه در این زمینه را مهم ارزیابی کرد وافزود: حوزه با همکاری وزارت آموزش پرورش در تربیت دینی فرزندان نقش تاثیر گذار خود را ایفا کند، چرا که هنوز علی رغم اینکه تغییرات اساسی در متون درسی بوجود آمده اما پس مانده های نظام گذشته در آموزش ما حاکمیت دارد، وزمانی که فرزند ما از مدرسه خارج می شود دیندار تربیت نشده است، این وظیفه آموزش وپرورش جمهوری اسلامی است که با همکاری حوزه این وظیفه خطیر را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha