سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

عضو هیات علمی جامعة المصطفی با بیان این که اسلام با بیرون آمدن زن مخالفت ندارد گفت: تا زمانی که ضرورت ندارد، نباید زنان در هر شغل و مجموعه ای حضور داشته باشند این با غیرت اسلامی سازگار نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والسملیمن رفیعی در چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت به ادامه تفسیر آیات نخست سوره مبارکه حدید پرداخت.

وی با بیان این که صفات الهی در این آیات تبیین شده است، افزود: از دیگر صفاتی که در این سوره مبارکه حدید بیان شده است، اول، آخر، ظاهر و باطن می باشد. بر این اساس منظور از اول و آخر بودن خداوند، منظور از عزلی و و ابدی بودن حضرت حق است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: خداوند قبل  از این که چیزی وجود داشته باشد، حتی زمان، وجود داشت؛ از این رو پرسش این سؤال که خداوند چه زمانی وجود داشته است؟ اشتباه است، چراکه خدا حتی قبل از زمان نیز وجود داشته است.

وی در تشریح صفت ظاهر و باطن خداوند گفت: ظاهر به این معنی است که خداوند در همه جا وجود دارد و باطن نیز به این معنی است که وجود ایشان بر ما مخفی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که در صفات الهی موجود در سوره حدید، چهارجا درباره علم الهی سخن گفته است، ادامه داد: آفریده شدن آسمان و زمین در شش روز، صفت دیگری برای خداوند است که در سوره حدید بیان شده است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: البته این یوم، به معنی شبانه روزی  که ما در آن قرار داریم نیست، بلکه منظور از شش روز، شش دوره است.

وی صفت دیگر آورده شده در سوره مبارکه حدید را قرار داشتن حضرت حق بر تخت عرش معرفی کرد و گفت: در این آیات بیان شده است که خداوند بر همه چیز که حتی در درون زمین است، و آنچه از آن خارج می شود، از آسمان چه بر زمین نازل می شود و آنچه از زمین به آسمان می رود، آگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که بر اساس آیات سوره مبارکه حدید، خداوند همواره به انسان نزدیک است و همه چیز را می بیند، تصریح نمود: خداوند علاوه بر این که بر اعمال ما آگاه است، بر اسرار و آنچه دردل های انسان ها می گذرد، اطلاع دارد.

وی با بیان این که اگر انسان ها نسبت به ین که خداوند همواره بر اعمال و نیات ما ناظر و آگاه است، بسیاری از ناهنجاری های جامعه از بین می رود، تصریح کرد: انسان باید بداندکه خداوند بدحجابی ها و چشم چرانی ها را می بیند و بر کردار و نیات ما آگاه است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی با اشاره به ماجرای جنگ تبوک و حضور جمعی از مؤمنان، از جمله امیرالمؤمنین علیه السلام در شهر گفت: علی علیه السلام مردان را مأمور ساخت تا نیازها و کارهای بیرون از خانه آنها را تأمین سازند.

وی با بیان این که اسلام با بیرون آمدن زن مخالفت ندارد، تا جایی که حضرت علی علیه السلام، زنان خود را در جنگ ها نیز با خود می بردند و حتی در جنگ احد حضرت زهرا سلام الله علیها  حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ضرورت ندارد، چرا زن در صف نانوایی و محل های شلوغ بایستد؟ چرا زنان در هر شغل و مجموعه ای چرا حضور دارند؟ چراباید زنان در کارهای غیر ضروری در  خیابان ها و کوچه ها پرسه  بزنند؟ اینها با غیرت اسلامی سازگار نیست

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که در ادامه آیات سوره مبارکه حدید آمده است که تمامی امور به خدا می رسد، افزود: تمامی انسان ها به سمت خدا می روند و اعمال خود را مشاهده می کنند.

 وی در ادامه پناه بردن به قرآن را راهکاری برای در امان ماندن از ناملایمت های دنیا و دل نگرانی ها معرفی کرد و گفت: ما اگر به صفات الهی توجه کنیم، دیگر در برابر مشکلات دنیایی نگران نخواهیم بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha