دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شبستری

نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان شرقی با تاکید برپیروی عملی از سیره اهل بیت(ع)، خواستار نهادینه شدن سبک زندگی رضوی در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جشن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در تبریز طی سخنانی با تاکید بر اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای شناخت سیره و سنت نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اظهارداشت: نباید تنها به جشن‌های دهه کرامت بسنده شود، این روزها فرصتی برای دستیابی به فلسفه امامت و ولایت اهل بیت است.

این استاد حوزه، با اشاره به این‌که در دهه کرامت از ولادت کریم اهل بیت(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جشن های بزرگ رضوی برگزار می شود، اما معرفت‌افزایی باید در اولویت دست‌اندرکاران این مراسم‌ها باشد، افزود: شبهه‌افکنی دشمنان اسلام و تشیع نسبت به مسأله امامت و ولایت، ضرورت کار فرهنگی در تمام روزهای سال را نشان می دهد.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم خاندان محمد(ص) است، خاطرنشان کرد: مأمون عباسی مناظره های فراوانی میان علمای ادیان مختلف با امام رضا(ع) برگزار کرد که در هر مناظره حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با منطق نبوی و علوی موفق به متقاعد کردن طرف مقابل شد.

وی با بیان این‌که تمام توطئه‌ها و فتنه‌های خلیفه زمان برای کاستن نور امامت و ولایت اهل بیت بوده است، گفت: این امام همام در مناظرات با افراد معتقد به کتاب های مختلف بحث کرد که از جمله این مناظرات، مناظره در خصوص حضرت عیسی(ع) بود که به دلیل اشراف کامل حضرت به کتاب انجیل در تمام مناظره ها موفق بودند.

وی با بیان این‌که شیعه بودن وظایف خطیری را بر عهده می گذارد، خاطرنشان کرد: اگر خود را شیعه امام رضا(ع) می دانیم، باید سبک و سیره زندگی آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهیم، به عبارت دیگر شیعه بودن تنها به حرف و ادعا نیست، باید در عمل نسان دهیم که دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha