چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
شیخ یزبک

ما هرگز تن به ذلت و خواری نمی دهیم که راه ما راه عزت و کرامت است. ما همواره با اسراییل میجنگیم و با ظلم و طاغوت در هرجا که باشد مبارزه می کنیم و هرچقدر هم که کشته بدهیم تن به ذلت نمی دهیم زیرا ما پیرو اسلام عزیز و مدرسه کرامت و سربلندی و عزت هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد یزبک رئیس کمیته شرعی حزب الله لبنان در دیدار با خانواده عباس مدلج، از نظامیان ارتشی گفت: به زودی آتش فتنه را خاموش می کنیم و به پناهندگان کاری نداریم و در برخورد با ظالمان ناتوان نیستیم.

وی تاکید کرد: نظامیان ربوده شده برای محافظت از مردم و حمایت از لبنان به عرسال رفته بودند و هنگامی که هرکدام از ما فرزند خود را به نیروهای امنیتی می فرستد، بدون شک او را برای خدمت به این وطن فرستاده و به خوبی میداند که این راهی است که توأم با جانفشانی است.

شیخ یزبک افزود: ما هنگامی که فرزندان خود را به ارتش می فرستیم ایمان داریم که ارتش متعلق به همه است و متعلق به نهاد خاصی نیست. ارتش نهادی است که از لبنان  در برابر خطرات محافظت می کند و از این جهت شایسته احترام و تکریم است زیرا امنیت ما را تامین می کند و وحدت ملی و زندگی مشترک ما را حفظ می نماید.

وی گفت: ما دستان این خانواده را به گرمی می فشریم و از دولت می خواهیم به تلاش خود برای آزادسازی نظامیان و بازگشت آنها به خانواده و جامعه ادامه دهد.

رئیس کمیته شرعی حزب الله ادامه داد: با اینکه داعش و حامیان آنها مشغول توطئه برای فتنه انگیزی در کشور هستند اما ما با موضع مقتدرانه خود فتنه را خاموش می کنیم. پناهندگانی را که به ما پناه آورده اند استقبال می کنیم و کاری به آنها نداریم که این وظیفه انسانی ما است. این جزء ارزش های ما است، اما اگر کسی به ما ظلم کند از برخورد با او و گرفتن انتقام از آنها ناتوان و عاجز نیستیم.

شیخ یزبک تاکید کرد که حمله به هر پناهنده موجب ایجاد فتنه در کشور است و افزود: شاید برخی بخواهند برای رسیدن به فتنه شیطنت کنند اما ما در مقابل او می ایستیم و همه مردم لبنان از شیعه و سنی و مسیحی و دروزی وظیفه دارند در مقابل فتنه بایستند و همه در یک جبهه رودرروی دشمنان کشور بایستند.

وی افزود: همه ما زیر چتر حکومتی هستیم که از فرزندان ما حمایت می کند تا آنها سالم به سوی ما باز گردند و ما نیز همراه و پشتیبان حکومت خود هستیم.

وی در پایان گفت: ما هرگز تن به ذلت و خواری نمی دهیم که راه ما راه عزت و کرامت است. ما همواره با اسراییل میجنگیم و با ظلم و طاغوت در هرجا که باشد مبارزه می کنیم و هرچقدر هم که کشته بدهیم تن به ذلت نمی دهیم زیرا ما پیرو اسلام عزیز و مدرسه کرامت و سربلندی و عزت هستیم.

از سوی دیگر پدر عباس مدلج گفت: من نیز همچون پدر هر شهیدی از شهدای لبنان هستم و فرزند من شهید وطن است و من نیز یک نظامی بازنشسته هستم و از فرماندهان ارتش میخواهم که من را به جای فرزندم قرار دهند.

خاطر نشان می شود عباس مدلج از نظامیان ارتش لبنان بود که در درگیری های منطقه عرسال توسط تروریست ها سر از تنش جدا شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha