سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله ایمانی - شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مقاومت مردم ایران در 17 شهریور و پس از آن در زمان‌های مختلف ثابت کرد که با دست خالی هم می‌توان گلوله‌های تفنگ را بی‌اثر کرد و امروز آنچه ملت ایران به دست آورده به برکت مقاومت و ایستادگی ها بوده است.

آیت الله اسد الله ایمانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز اظهار کرد: 17 شهریور سال 57 آهنگ رشد انقلاب اسلامی را تندتر و زمان پیروزی را نزدیک‌تر کرد و همه‌گیر شدن تظاهرات مردمی علیه نظام شاهنشاهی از تاثیرات این قیام بود.

وی با بیان اینکه 17 شهریور نماد مقاومت مردم ایران بود، گفت: در 17 شهریور رژیم ستم‌شاهی از زمین و آسمان به روی مردم آتش گشود، اما  مردم مقاومت کردند و  این حرکت را در مناسبت‌های بعد نیز ادامه دادند و این جمله معروف امام (ره) که می‌فرمایند: خون بر شمشیر پیروز می‌شود، ثابت شد.

این استاد حوزه، با بیان اینکه 17 شهریور یک برنامه‌ریزی طراحی شده از قبل بود که به وسیله رژیم ستم شاهی برای زهره چشم گرفتن از مردم پیش‌بینی شد، افزود: جمعیت  زیادی که برای شرکت در نماز عید فطر آمده بودند سبب ترس رژیم شده و به همین دلیل جمعه خونین 17 شهریور را رقم زدند.

وی بیان کرد: حکومت پهلوی تصور می‌کرد که با اعلام حکومت نظامی  مردم ترسیده و در راهپیمایی شرکت نمی‌کنند، اما حرکت مردم در 17 شهریور سبب شد آهنگ رشد انقلاب سرعت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: مقاومت مردم ایران در 17 شهریور و پس از آن در زمان‌های مختلف ثابت کرد که با دست خالی هم می‌توان گلوله‌های تفنگ را بی‌اثر کرد و امروز آنچه ملت ایران به دست آورده به برکت مقاومت آن روز و مقاومت‌های بعدی است.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه تصریح کرد: مردم غزه این روزها نشان داده که خط  مقاومت را خیلی زیبا فراگرفته و این مسیر را خیلی عالی طی کرد و موفق شدند و  با پنجاه روز مقاومت، رژیمی که ارتش پنجم دنیا را به خود اختصاص داده، وادار به تسلیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha