سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عیسی بسطامی

حوزه / معاون امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت توسعه مدارس علمیه، از ساخت و بازسازی 9 مدرسه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام عیسی بسطامی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با ارائه گزارشی از عملکرد از معاونت امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه علمیه همدان، اظهارداشت: ساماندهی امور مربوط به اساتید و طلاب، ، تشکیل هئیت امنا مدارس و پیگیری امور مشمولین، تشکیل پرونده طلاب و ... از کارهای مهمی است که برعهده این معاونت بوده و  در همین راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی، انجام و نظارت بر پروژه های عمرانی مدارس را از دیگر وظایف این معاونت برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 9 مدرسه در استان همدان در حال ساخت و یا بازسازی است و امیدواریم با اتمام این پروژه ها، ظرفیت استان در پذیرش طلاب افزایش یابد.

معاون امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه علمیه همدان، با بیان این که هم اکنون بالغ بر 1500 طلبه در سطح استان مشغول تحصیل اند،گفت: این تعداد طلبه در 13 مدرسه مشغول فراگیری علوم دینی هستند و با فعال شدن تمام مدارس در حال ساخت و بازسازی، شاهد رشد خوبی در پذیرش طلاب در سطح استان خواهیم بود.

وی، تجهیز مدارس به امکانات ورزشی و توجه به فعالیت های بدنی و ورزشی طلاب را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد و  ادامه داد: ورزش امری مهم در سلامتی روح و جسم طلاب است، لذا در این بخش نیز در مدارس علمیه برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده و با همکاری برخی از ارگان ها برای استفاده از تجهیزات ورزشی و همچنین افزایش امکانات ورزشی مدارس نیز اقدامات رضایت بخشی انجام گرفته است.

حجت الاسلام بسطامی، در ادامه با اعلام این که هم اکنون بالغ بر 130 استاد در حوزه علمیه همدان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان ساخت: اجرای برنامه های آموزشی و ارتقایی برای اساتید از جمله برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با برگزاری دوره های مهارت و دانش افزایی، شاهد افزایش توانمندی اساتید و به تبع آن، طلاب باشیم .

معاون امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه علمیه همدان در پایان یادآورشد: در طول سال برنامه های فرهنگی و تربیتی بسیاری چون اردوهای راهیان نور و... برای طلاب و اساتید برگزار می گردد.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha