سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تیجانی

شنیدن ندای محبت اهل بیت(ع) از زبان مداحان، شاعران و مردم این استان سبب شد تا نمایش حقیقی تشیع در خوزستان را مشاهده کنم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، در دیدار جمعی از حوزویان و دانشگاهایان با مستبصر تونسی که با حضور آيت الله موسوی جزایری برگزار شد، طلاب و روحانیون سؤوالات خود در خصوص بیداری اسلامی و تأثیر انقلاب ایران بر معادلات جهانی، مطرح کرده و این مستبصر تونسی به سئوالات آنها پاسخ داد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این دیدار، آيت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، به بیان گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه امروز حوزه علمیه خوزستان بیش از پنج هزار طلبه برادر و چهار هزار طلبه خواهر داشته و این مسأله در نوع خود کم نظیر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به راه اندازی دانشگاه امیرالمؤمنین اشاره کرد و بیان داشت: پس از این که یقین پیدا کردیم حوزه علمیه خوزستان در سیر تکاملی و پیشرفت قرار گرفته، به فکر راه اندازی دانشگاهی آکادمیک افتادیم و خوشبختانه این دانشگاه هم اکنون زیر نظر وزارت علوم در حال فعالیت است.

قابل ذکر است، محمد تیجانی، مستبصر تونسی، هم د راین دیدرا با اشاره به رشد دستاورهای انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: نسبت به آنچه در سفر به بسیاری از کشورها دیدم، تمدن و فرهنگ در ایران، خوزستان و به ویژه اهواز بسیار بالنده و غیرقابل توصیف است.

وی با تقدیر از تلاش های آیت الله موسوی جزایری جهت دعوت ایشان برای دیدار با مردم خوزستان، گفت: شنیدن ندای محبت اهل بیت(ع) از زبان مداحان، شاعران و مردم این استان سبب شد تا نمایش حقیقی تشیع در خوزستان را مشاهده کنم.

گفتنی است در پایان این دیدار، رضا شیشه بر، معاون آموزش دانشگاه امیر المؤمنین(ع) با تقدیر از تلاش های ویژه آیت الله موسوی جزایری در خصوص رشد و ارتقاء این دانشگاه، تصریح کرد:خوشبختانه به همت نماینده ولی فقیه در استان، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با دو رشته علمی آغاز به کار کرد و امروز با توفیق های الهی و توجه نمایده ولی فقیه در خوزستان  به یکی از مراکز وکانون های مهم علمی استان تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha