دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ عبادت بی روح عامل اصلی گرفتار این افراد در کشتار و قتل عام مسلمانان است؛ افرادی که امروز به نام دین، مسلمانان را قتل عام می‌کنند، خدا و قرآن را در ظاهر قبول دارند، ولی چون عبادتشان بی روح است گرفتار این همه جنایت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، در دومین شب از مراسم سوگواری اباعبد الله الحسین علیه السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: حماسه عاشورا نمایشگاه توحید، معاد، امامت، نبوت و تبلیغ دین است.

وی با اشاره به وجود توحید، حمد و ثنای الهی در دعاها و خطبه‌هایی که در شب عاشورا از سوی امام حسین(ع) بیان شده گفت: آنچه امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا رقم زد، درس های الهی بود که انبیاء الهی نیز برای آن مبعوث شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه درباره اهمیت ایمان در تعالیم الهی اشاره کرد و گفت: مجالس و عزادار‌ی های ما نیز باید بر ایمانمان بیفزاید؛ انسان باید به گونه‌ای عزاداری کند که پس از دهه محرم در وجود خود شست‌وشوی قلبی ببیند. به دست آوردن ایمان قوی بعد از عزاداری ها، نشان دهنده قبولی عزاداری ها می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: تمام کارها و امور در دست خداست و اگر بخواهد، انسان را به همه جا می‌رساند. در طول تاریخ بسیاری از افراد تلاش کردند که انبیا و اولیای الهی را نابود کنند ولی سرانجام خداوند این مکرشان را به خودشان بازگردان و گرفتارشان کرد.

وی با اشاره به  تربیت و حمایت جریان های تکفیری مانند بعثی ها و القاعده از سوی آمریکا و غرب گفت: غربی‌ها بسیار تلاش کردند که افراد و گروه هایی مانند صدام و القاعده را مخالف سر سخت اسلام قرار داده و از آنها نهایت سوءاستفاده را داشته باشند، ولی با این وجود در پایان این افراد بلای جان خودشان شدند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در ادامه به واقعه عاشورا و علاقه شدید یاران امام حسین علیه السلام به این امام همام اشاره و تصریح کرد: علاقه اصحاب سیدالشهدا علیه السلام در استقبال از مرگ تجلی توحید و خدا باوری بود، چراکه بر اساس روایات به هر میزان معرفت فرد به خدا بیشتر باشد رغبت او برای ملاقات او نیز بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر این که در عزاداری امام حسین(ع) هر شبی که به عاشورا نزدیک تر می شویم، خدا باوری ما نیز بیشتر می شود، تصریح کرد: کسی که خود را محب امام حسین علیه السلام می داند، نباید وابسته دنیا گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به جنایات گروهک‌های تروریستی داعش اشاره کرد و گفت:  عبادت بی روح عامل اصلی گرفتار این افراد در کشتار و قتل عام مسلمانان است؛ افرادی که امروز به نام دین، مسلمانان را قتل عام می‌کنند، خدا و قرآن را در ظاهر قبول دارند، ولی چون عبادتشان بی روح است گرفتار این همه جنایت شده‌اند.

وی آسیب داعش به اسلام را بیشتر از نقش رژیم صهیونیستی علیه اسلام معرفی و عنوان کرد: اگر رژیم صهیونیستی سال‌ها برای ضربه زدن به اسلام برنامه ریزی می‌کرد، شاید همانند این تروریست‌ها نمی‌توانست به اسلام ضربه بزند؛ کاملا مشخص است که تروریست‌ها از سوی دشمنان اصلی اسلام حمایت و پشتیبانی می شوند.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی هدف گروهک تروریستی داعش را خشن نشان دادن چهره اسلام و اسلام هراسی معرفی و اظهار داشت: این‌ افراد اسلام خشن را در برابر اسلام مهربان و رئوف ترویج می‌کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha