یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابوالفضل العباس

حوزه/ مدیر فرهنگی آستان مقدس امامزاده ابوالعباس محمد اصفهان، به تشریح برنامه های فرهنگی این مجموعه در ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی امیریان در گفت و گو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: اهل بیت(ع)با آغاز محرم رخت عزا بر تنی می کردند  وهرچه به تاسوعا وعاشورا نزدیک می شدند، اشک ها وناله ها به اوج خود می رسید وبه واقع در بین شیعه نیز، عزاداری در این دو روز با سوز گداز بیشتری صورت می گیرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به روایت امام صادق(ع) در مورد حضرت ابوالفضل(ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند "كان عمنا العباس‏ بن علي نافذ البصيرة صلب الايمان جاهد مع أبي عبد اللّه و أبلى بلاء حسنا، و مضى شهيدا/عموی ما عباس بن علی علیهما السلام دارای بصیرتی نافذ و اثر گذار، و ایمانی سخت و محکم بود، به همراه ابی عبدالله علیه السلام جنگید و بسیار زیبا در مصیبت ها همراهی کرد، و همراه ایشان به شهادت رسید(عمدة الطالب ص ۳۴۹)".  یعنی همان صفاتی که می تواند منجی شیعه در تلاطم مواج فتن زمان باشد.

وی، حضرت ابوالفضل(ع) را شاگرد سه امام معصوم دانست و اظهار داشت: بصیرت، ولایت مداری و ایمان قوی از ویژگی های بارز فرزند بزرگوار امیرالمومنین(ع) بود که باعث شد عمر شریف خود را در خدمت اهل بیت(ع) قرار دهد و لحظه ای حتی با وجود امان نامه ها، به فکر جدایی از برادر خود نیفتد و این ویژگی ها به طور واضح در زیارت نامه ایشان قابل مشاهده است که امام صادق علیه السلام  ایشان را عبد صالح و مطیع خدا و رسول و امیرالمومنین و امام حسن و حسین علیهم السلام دانستند.

مدیر فرهنگی آستان مقدس امامزاده ابوالعباس محمد(ع) خوراسگان اصفهان با اشاره به این مطلب که این امامزاده بزرگوار از نوادگان حضرت عباس(ع) است، گفت: شیعیان در طول سال حتی از کشور عراق برای زیارت این امامزاده به شهر خوراسگان می آیند .

حجت الاسلام امیریان افزود: برنامه های فرهنگی گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) و برگزاری جلسات روضه، مشاوره مذهبی و خانوادگی و اقامه نماز روز عاشورا بخشی از برنامه های فرهنگی این آستان  می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد تمامی هیئت ها در شهر خوراسگان در روز های تاسوعا و عاشورا بطور متمرکز در حرم امام زاده ابوالعباس علیه السلام به اقامه عزا و سوگواری می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha