سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استادی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه داعش برای ضربه زدن به اتحاد امت اسلام ایجاد شده، گفت: امروز چهره گروه های تکفیری با کشتن اهل سنت در دنیا رسوا شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله رضا استادی شامگاه دوشنبه در شب عاشورای حسینی در مراسم عزاداری حسینیه شهدای قم، با ابراز تاسف از اینکه برخی از مردم اتهامات ناروای دشمنان را در خصوص ماجرای اخیر اسیدپاشی باور کردند، اظهار داشت: دشمنان در این توطئه، اتهامات خلاف واقعی را مطرح کردند.

وی بر لزوم عدم تاثیرپذیری مردم از تبلیغات سوء و صداهای دشمن تاکید کرد و ابراز داشت: امروز شاهد هستیم که شبکه های ماهواره ای مسائل مختلفی را علیه نظام می گویند که متاسفانه بخشی از مردم بدون دقت و پیگیری صحت و سقم، آن ها را می پذیرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه دشمنان دست به هر جنایت و کشتاری می زنند، تصریح کرد: آن ها هزاران نفر را به قتل می رسانند و خبری از حقوق بشر نیست اما با اجرای یک حکم قصاص که بر اساس دستورات اسلام می باشد به مخالفت با آن می پردازند و فریاد حمایت از حقوق انسان ها و حقوق بشر سر می دهند.   

*انتقاد از رسانه ملی

آیت الله استادی با ابراز تاسف از اینکه رسانه ملی به تبلیغ بیش از اندازه اجناس اهتمام دارد، گفت: به جای تبلیغات فراوان از اجناس باید به مقابله رسانه ای با سوء استفاده ها و اتهامات دشمنان پرداخت تا آن ها تهمت های ناروا و توطئه های خود را در قالب اظهارات دروغ مطرح نکنند.

*فضای معنوی دوران دفاع مقدس حفظ نشد 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ترویج و حفظ معنویت در کشور، اظهار داشت: اهتمام به معنویت موجب پیشرفت جامعه می شود و اگر فضای معنوی دوران دفاع مقدس حفظ شده بود با بسیاری از مشکلات امروز دست و پنجه نرم نمی کردیم.

*دنیاپرستی جامعه را به سقوط می کشاند

این عضو جامعه مدرسین یکی از خطرات نظام و اسلام را دنیاپرستی دانست و گفت: یکی از مشکلات مردم دوران امام حسین(ع) دنیاپرستی و بندگی دنیا بود؛ مسلم از 18 هزار نفر بیعت گرفت اما مردم آن دوران در مدتی کوتاه بیعت خود را از ایشان پس گرفتند، چرا که دنیا پرست بودند.

آیت الله استادی همچنین در هشداری با بیان اینکه در صورت عدم تقویت و حفظ معنویت مشکلات مختلفی گریبان جامعه را خواهد گرفت، اظهار داشت: نباید فضای جامعه از معنویت خالی شود و دچار دنیاپرستی و مادی گرایی شود چرا که کسانی که دنیاپرست باشند، امام حسین(ع) را حمایت و همراهی نخواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم عدم توجه به دنیاگرایی و مادیات، افزود: برای سرافرازی اسلام و انقلاب نباید اسیر دنیا و مادیات شد و به آن ها بیش از اندازه توجه کرد.

آیت الله استادی ماه محرم را خنثی کننده توطئه دشمنان دانست و اظهار داشت: ماه محرم یکی از نعمت های بزرگ الهی می باشد که با آغاز خود تمام هجمه ها و توطئه های اعتقادی دشمنان علیه اسلام را خنثی می کند.

*شباهت دشمنان امام حسین(ع) و گروه های تکفیری

وی در بخش دیگری از سخنان خود دنیاپرستی و تبلیغات منفی اعتقادی را از شباهت های دشمنان امام حسین(ع) و گروه های تکفیری عنوان کرد و گفت: در هر دو گروه عده ای تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار گرفته و برای ورود به بهشت به دشمنان پیوستند و بعضی افراد دیگر نیز برای دنیاپرستی از آن ها حمایت کردند.  

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به انتقاد شدید از تحریف دین توسط داعش پرداخت و گفت: فردی که خود را به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کرده است دست به قتل عام شدید مردم زده است و زنان و دختران را مباح اعلام کرده است که این مسئله نشان دهنده تحریف دین و تفسیر اشتباه آن ها از مبانی دین است.

آیت الله استادی با بیان اینکه داعشی ها برای ضربه زدن به اتحاد امت اسلام ایجاد شده اند و شیعیان را کافر می دانند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید تاکیدات بسیاری در خصوص یکی از اصول مکتب یعنی حفظ برادری و اتحاد مسلمانان داشته اند و امروز چهره گروه های تکفیری که به مقابله با شیعیان می پردازند با کشتن اهل سنت در دنیا رسوا شده است.

*انتقاد شدید از حکام عربستان

وی با انتقاد شدید از حکام عربستانی مبنی بر اینکه آن ها از دشمنان حمایت می کنند، گفت: آن ها به دنبال اقامه صف نماز جماعت چندین میلیونی هستند اما به حمایت از اسرائیل و داعش می پردازند و از طریق تبلیغات جنایت های خود را سرپوش می گذارند.

عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) درس بندکی و آزادگی به عالم آموخت، گفت: تهجد و عبادات امام حسین(ع) موجب پیوستن برخی از افراد دشمن به ایشان شد.

*عاشورا انسان ساز است

آیت الله استادی با بیان اینکه شعار «لبیک یا حسین» زندگی انسان ها را متحول می کند، اظهار داشت: این شعار بسیار پرمعنا و پر مفهوم می باشد و کسانی که این شعار را مطرح می کنند  باید در مسیر صحیح قرار گرفته و از گناهان فاصله بگیرند.

وی شعارهای «هیهات منا الذله» و «لبیک یا حسین» را از نشانه های هدایت در انسان ها عنوان کرد و گفت: شعارهای انسان ساز بسیاری در واقعه عاشورا وجود دارد؛ امام حسین(ع) نشانه حقانیت است و آیات مباهله، تطهیر و سوره هل اتی مهم ترین دلایل این حقانیت هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه خداوند ایشان را با حب و دوستی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) امر کرده است، گفت: همچنین در این حدیث تصریح شده کسانی که حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) و حسین(ع) را دوست داشته باشند با رسول خدا محشور خواهند شد.

*دلایل بی توجهی به اهل بیت(ع)

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه های دشمنان اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ممانعت از انتشار فضائل و مناقب اهلبیت(ع)، ایجاد شخصیت های بدلی و تبلیغات علیه ائمه معصومین(ع) را از مهم ترین دلایل بی توجهی برخی از مسلمانان نسبت به آیات و روایات و سخنان رسول خدا در خصوص امام حسین(ع) عنوان کرد.    

وی با بیان اینکه رسول خدا در خصوص اهل بیت(ع) سخنان بسیاری را مطرح کرده بود، گفت: دشمنان اجازه ندادند فضایل اهل بیت به گوش مردم برسد تا آن ها شناخت از ائمه معصومین(ع) کسب کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دشمنان به ایجاد شخصیت های بدلی پرداخته بودند، گفت: همچنین دشمنان با دروغ پردازی، ائمه معصومین(ع) را بی دین جلوه داده بودند به گونه ای که برخی افراد می گفتند چون علی(ع) نماز نمی خواند به جنگ با وی می رویم.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) که نفس پیامبر(ص) بود حدود شصت سال مورد لعن و سب مردم در مساجد و منابر قرار گرفته بودند، اظهار داشت: تبلیغات دشمنان موجب شکل گیری چنین فضایی علیه اهلبیت(ع) شده بود و به همین دلیل در کربلا مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند.

وی در پایان با بیان اینکه خود مردم دوران امام حسین(ع) نیز مقصر بودند، خاطرنشان کرد: علی رغم فضاسازی حاکمان، مردم آن دوران به دلیل دنیاپرستی در مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha