دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجی بابائیان

حوزه/ در غرب آزادی به معنای بی بند و باری است و ما با آن سخت مخالفیم و معتقدیم که فرهنگ ابتذال غربی، شئون انسانیت را تنزل بخشیده و ارزش های انسانی را کتمان می کند.

دکتر سید محسن حاجی بابائیان، معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه پس از بازدید ازغرفه خبرگزاری حوزه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها درمحل مصلی امام خمینی، درگفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران، با بیان این مطلب گفت: حوزه در حقیقت کانون ولایت مداران به معنای واقعی بوده ومی تواند در ترویج فرهنگ آزادی مسئولانه دررسانه، نقش بی بدیلی را ایفا نماید.

وی ادامه داد: تعریف آزادی دراسلام با اصول و سبک و سیاقی که غربی ها دارند و البته بیشتر طرح موضوع و شعار محسوب می گردد، کاملا متفاوت است، چرا در غرب آزادی به معنای بی بند و باری است و ما با آن سخت مخالفیم و معتقدیم که فرهنگ ابتذال غربی، شئون انسانیت را تنزل بخشیده و ارزش های انسانی را کتمان می کند.

حاجی بابائیان با تاکید برضرورت آشنایی و اشراف کامل طلاب و روحانیون بر ادبیات و زبان های روز دنیا برای ترویج مبانی غنی دینی به خصوص درعرصه رسانه، اظهارداشت: معتقدیم دراین راستا قوه قضائیه هم بایستی با بکارگیری طلاب جوان متخصص، به روز، آشنا به علوم و رموز دنیای معاصرو مسلط بر زبان های مختلف و ادبیات مناسب مورد نیاز جامعه، در مقوله رسانه ورود پیدا کند تا بتواند جامعه را اغنا نماید.

وی درادامه با اشاره به این که مخاطبان حوزه ها ازسنین قبل ازمدرسه تا عامه اقشارجامعه را شامل می شوند، گفت: حوزویان باید در عرصه ترویج فرهنگ سایبری با نگاه رشد تفکر آزادی مسئولانه، محتوای مناسب را برای مخاطبان مختلف مهیا نمایند، چون اگر این امر به بدنه جامعه تسری یابد سبب توفیقات بیشتر برای حوزه خواهد شد.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه بامثبت ارزیابی کردن رویکرد خبرگزاری حوزه در امر اطلاع رسانی شفاف و مسئولانه، یادآورشد: لازم است خبرگزاری حوزه علاوه بر توجه به نخبگان، به اقشار فراموش شده جامعه هم توجه و اهتمام بیشتری بورزد، چرا که ما در برخورد با جرائم، بزهکاری ها و ناهنجاری ها با نخبگان مشکلی نداریم و این اقشارفراموش شده اند که نیازمند توجه جدی هستند.

 حاجی بابائیان درپایان با خطیر توصیف کردن رسالت حوزه های علمیه درشرایط حاضر، گفت: رسانه تاثیرگذاری مثل خبرگزاری حوزه باید با برنامه ریزی دقیق تر و ایجاد جذابیت های رسانه ای متناسب با ادبیات و فراخور ظرفیت اقشار مختلف و به ویژه با اهتمام به برنامه ریزی فکری فرهنگی برای کودکان، مخاطبان مختلف خود را شناسایی کرده و با انجام نظرسنجی ها و اقدامات و بررسی های کارشناسانه، ضمن فراهم سازی زمینه های اقبال و جذب مخاطبان، رسالت خطیر خود را نیز به بهترین نحو ممکن به انجام برساند.

انتهای پیام 34/313 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha