شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 339407
۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
موسوی قریش

حوزه / مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین از برگزار هفدهمین دوره مسابقه نماز با عنوان "نیایش قلم" همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

 

حجت الاسلام سید قریش موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اعلام این خبر گفت: این مسابقه با همکاری ستاد اقامه نماز کشور، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در بخش های تالیف(كتاب)، خاطره، داستان كوتاه، رمان، شعر، قطعه ادبی و مقاله به صورت سراسری برگزار می گردد.

وی افزود: شرکت در مسابقه ویژه نوجوانان و جوانان سنین 15 تا 30 و در دو گروه سنی 15 تا 20 سال و 21 تا 30 سال می باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به عناوین و موضوعات مسابقه بیان کرد: در بخش مقاله در گروه سنی 15 تا 20 سال موضوعات آثار و بركات نماز جماعت در زندگی، پیام های نماز در نهج البلاغه، پیام های نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع)، رابطه نماز و تربیت،سیره عبادی امام علی (ع)، مقام و منزلت اهل مسجد،نمازو عبادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بخش های تالیف(كتاب) ، خاطره د،استان كوتاه ، رمان ، شعر و قطعه ادبی،موضوع آزاد و با محوریت نماز ونیایش می باشد

مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: در گروه سنی 21 تا 30 سال هم در بخش مقاله  اقامه نماز در سیره پیامبر(ص)، كاركرد های فرهنگی و تربیتی نماز، سیمای نماز در فرهنگ مردم ایران، فلسفه عبادت و نیایش،   بررسی آیات نماز درجلد اول تفسیر المیزان، بررسی حقیقت تشهد و مفهوم  سلام، تجلی نماز در قرآن كریم، نقش مسجد در گرایش نوجوانان و جوانان به نماز و نماز عامل تاثیرگذار بر هویت اجتماعی از جمله این موضوعات خواهد بود.

وی افزود: انتخاب موضوع در بخش های تالیف (كتاب)، خاطره، داستان كوتاه، رمان، شعر و قطعه ادبی با محوریت نماز و نیایش آزاد می باشد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: اطلاع رسانی های لازم در سطح مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه سطح شهر انجام گرفته و علاقه مندان می توانند فرم شرکت در مسابقه را از مسئولین مربوطه محل تحصیل و فعالیت خویش دریافت کنند.

مسئول ستاده اقامه نماز استان قزوین گفت: نتایج مسابقه در اواخر اسفندماه امسال از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد به نشانی www.namaz.ir  و دفتر استان قزوین  اعلام و به برندگان این مسابقه جواز نفیسی شامل کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره ، عتبات عالیات ، سفر زیارتی به مشهد مقدس و... تقدیم خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 30 آذر ماه به ستاد اقامه نماز استان قزوین واقع در خیابان شهدا، جنب مدرسه علمیه شیخ الاسلام تحویل داده و یا به نشانی الكترونیكی njavan.namaz@yahoo.com   ارسال نمایند. همچنین در صورت هرگونه سئوال با شماره تلفن های 028224810و 028224811 تماس بگیرند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha