چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد حسن باریک بین - قزوین

امام جمعه موقت قزوین بر اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به صورت مردمی تاکید کرد و گفت: باید با تشکیل اتاق فکر، مجالس و شیوه های تبلیغ را از حالت یکنواخت و سنتی در آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن باریک‌بین، امام جمعه موقت قزوین امروز، 20 آبان در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی استان قزوین بیان کرد: برنامه ریزی برای انجام برنامه های مذهبی نباید فقط منحصر به ایام محرم باشد، بلکه باید با برنامه ریزی مناسب، مصوبات و برنامه های ستاد و وظایف هر یک از دستگاه ها به صورت مکتوب در آید تا برنامه ها به صورت بهتر و سازماندهی شده تر اجرا گردد.

وی با ذکر این نکته که ایام محرم، فرصت خوبی برای تبلیغ مسائل دینی است گفت: با توجه به برگزاری برنامه های مختلف مذهبی در ماه محرم، این ماه فرصت خوبی برای تبلیغ مسائل دینی به شما می رود که در این کار نقش روحانیون و مداحان پررنگ و اثر گذار است.

امام جمعه موقت قزوین به نقش مهم روحانیون در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: برای این که اثرگذاری مبلغین بیشتر شود، باید با تشکیل اتاق فکر، مجالس و شیوه های تبلیغ را از حالت یکنواخت و سنتی در آورد.

حجت الاسلام والمسلمین باریک بین بیان کرد: همزمان با افزایش تعداد مبلغین، باید سعی کرد تا کیفیت منابر هم بالا برود و  اگر این امر جدی گرفته شود، شاهد بسیاری از آسیب ها در عزاداری ها نخواهیم بود.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه یادآور شد: عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی باید طوری باشد که مداحان اهل بیت(ع) از لحاظ علمی و شخصیتی با آمادگی بیشتر به مرثیه سرایی در رثای اهل بیت(ع) بپردازند.

وی افزود: مراسم روز تاسوعا که به نام روز "سقا" نام گذاری شده بود، امسال به صورت باشکوه تر برگزار شد، بنابراین باید سعی کنیم تا در طول سال چندین برنامه فرهنگی و مذهبی باشکوه را برگزار کنیم.

امام جمعه موقت قزوین در پایان بر اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به صورت مردمی تاکید کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha