دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود، با بیان اینکه ، حزن و خنده به خاطر اهل بیت واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.، بیان کردند: جامعه‌ای که اهل اشک و ناله و ضجه است، عطوف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز  در ادامه سلسله جلسات مباحث تفسیری خود، جامعه عاطفی را محصول پیوند با اهل بیت علیهم السلام دانستند و بیان داشتند:جامعه‌اي که اهل اشک و روضه است عاطفي است نه جامعه ای سارق، کاذب و فتان ؛ جامعه عاطفي، براي هم چاقو نمي‌کشند و اين از بهترين برکات روضه است.

ایشان گفتند:در بعضي از روايات هم به اين نکته اشاره شد که اين از برکات کربلاست که جامعه را عطوف مي‌کند ؛ همان طور که فرمود در میلاد و خوشحالی ما خوشحال باشید، یک طرف دیگر این جامعه عطوف، خندان است. این جامعه خندان و با نشاط است. این جامعه‌ای که اشک و خنده آن سر جایش باشد، جامعه‌ای عطوف است و اهل چاقو کشی نیست.

ایشان افزودند: این دو عامل یعنی حزن و خنده به خاطر اهل بیت(ع) واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه اگر عاطفه، نشاط و شادی در جامعه باشد، خشونت در جامعه نخواهد بود، بیان داشتند: جريان اهل بيت(ع) چه در عزايشان چه در ميلادشان مي‌توانند جامعه را هدايت کنند «يحزنون لحزننا» چه اثري دارد؟! «يفرحون لفرحنا» چه اثري دارد ؟! اين دو عامل واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن مي‌کند، خشونت در اثر نبود عاطفه ، شادی و نشاط است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha