دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 339874
۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
یزد

بازدید مدیر حوزه علمیه استان یزد از مدرسه امام خمینی(ره) و بررسی موضوع "اعتدال" با حضور طلاب و اساتید مدرسه مصلی از مهمترین رویدادهای خبری حوزه یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، محجت الاسلام والمسلمین شمس به همراه معاونین حوزه استان یزد، در ادامه برنامه بازديدهاي هفتگي از مدارس علميه استان، از مدرسه امام خميني(ره) بازديد کرد

مدیر حوزه علمیه یزد در حاشیه این بازدید، در جلسات جداگانه‌اي با كادر اجرايي، اساتيد و طلاب مدرسه به بررسی مسائل و مشکلات پرداخت

همچنين مقرر شد طرح "رقيب" با هدف بهبود روند تربيتي و تحصيلي طلاب، به زودي در مدرسه علميه امام خميني(ره) اجرايي شود. در این طرح هر يك از اساتيد مدرسه مسئوليت تربيتي، تهذيبي و مشاوره‌اي تعداد 15 - 10 تن از طلاب را عهده‌دار مي‌شوند.

*بررسی موضوع "اعتدال" در مدرسه مصلي

حجت‌الاسلام دهقان نيري، امام جمعه زارچ در درس اخلاق با موضوع «اعتدال» که در مدرسه علميه مصلي برگزار شد، با استناد به آیات و روایات، به تبیین معناي اعتدال که مرز بين افراط و تفريط است، پرداخت.

وی ادامه داد: در قرآن تعابير بسيار زيادي در رابطه با اعتدال آورده شده و در روايات نیز مکرراً ذکر شده از کسي که افراطي است، نبايد پيروي کرد.

امام جمعه زارچ با اشاره به حديثي از اميرالمومنين(عليه السلام) افزود: افراط و تفریط نشان دهنده جهل انسان است و هر چه سطح آگاهي انسان بيشتر باشد، افراط و تفريط کمتر مي‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha