دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 341073
۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
وقف

همایش وقف و رسانه با حضور مسئولان حوزوی و استانی در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، محمد بازوند، مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان، در همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه وقف و موقوفه دارای اثار ماندگار معنوی هستند، افزود : امروز باید روحانیان، مردم و اصحاب رسانه برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد : امروز صدا و سیما باید با تجلیل از واقفان و معرفی این افراد خیر اندیش برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه قدم بردارد و امروز با همت مسئولان زیربط این امر تا حدودی محقق شده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان همچنین خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد : امروز اصحاب رسانه باید با اگاهی بخشی اطلاع رسانی و همچنین اشاعه فرهنگ وقف مردم را نسبت به اجر معنوی موقوفات آگاه کنند.

نقش تاثیرگذار رسانه در گسترش فرهنگ وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان هم در این همایش  گفت : نقش رسانه نقشی تاثیر گذار در گسترش فرهنگ وقف در جامعه است و تلاشهای اصحاب رسانه در گسترش فرهنگ وقف امروز بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز گفت : از ابتدای سال 93 تاکنون 75 وقف انتفاعی و منفعتی در استان لرستان به ثبت رسیده است که امیدواریم این تعداد تا پایان سال بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد توسعه برای اداره کل اوقاف و امور خیریه افتتاح شده است افزود : این بنیاد با نظارت و سرمایه گذاری بر روی موقوفات تلاش می کند حق هیچ موقوفه ای هدر نرود.

 در ادامه معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه علاوه بر ثبت موقوفات وظایف فرهنگی دیگری از جمله انجام برنامه های فرهنگی در امامزادگان استان لرستان را بر عهده دارد گفت: استان لرستان در زمینه اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان لرستان از استانهای برتر کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha