جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعیدی

امام جمعه قم با بیان این که در نظام اسلامی کوتاهی از مسئولان پذیرفته نیست گفت: باید زینت دیگر کشورها باشیم و رفتارها و گفتارهای خود را به عنوان الگویی در اختیار همگان قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امروز در دیدار با مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قم  با گرامیداشت 26 آذر، روز حمل و نقل و ترافیک و اطاعت پذیری فعالان عرصه حمل و نقل از فرمان امام(ره)  و  با اشاره به جایگاه قم در کشور و جهان  اظهارداشت: حساسیت قم ایجاب می کند که مسئولان در امور خود، به حداقل ها اکتفا نکنند؛ چراکه نگاه به قم، تنها نگاه جغرافیایی نیست، بلکه این شهر از نظر سیاسی و فرهنگی در شرایط خاصی قرار دارد.

وی افزود: در اربعین حسینی، میلیون ها نفر از 60 ملیت در کربلا حضور یافتند و ایران اسلامی در این عرصه نقش بسزایی در امنیت راه ها و خدمت رسانی به زائران داشته است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که قم ظرفیت این را دارد که با وجود حضرت فاطمه معصومه (س)، جایگاهی را در جهان داشته باشد، تصریح کرد:  قم شهریی است که برای اهل بیت (ع)و محبان آنها، امن و برای مخالفان اهل بیت( ع)ناأمن است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) قم را محل تربیت بزرگان دینی از جمله امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: ویژگی مهم دیگر قم، این است که بر اساس روایات، به عنوان آشیانه آل محمد(ص) معرفی شده است؛ در چنین شهری باید همه مسئولان تلاش کنند، شرایطی در این شهر ایجادشود که در شأن حرم اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به کوتاهی های فراوان در دوره طاغوت، برای خدمت رسانی به شهر قم گفت: در جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست که در این عرصه کوتاهی صورت گیرد؛ مسئولان باید نگاه خاصی به این شهر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به نقش مهم مردم در این عرصه اشاره کرد و افزود: همانطور که دولت برای عرصه های مخلتف رفاهی مردم تلاش می کند، مردم نیز باید نقش خود را ایفا نمایند و ضمن قدردان بودن از خدمات ارائه شده، مسئولان را در این راه یاری رسانند.

وی خطاب به فعالان عرصه حمل و نقل استان قم گفت: شما نقش مهمی در آگاه سازی مردم نسبت به عبور و مرور ایمن در جاده ها دارید؛ چون تا زمانی که مردم در این عرصه، اصول ایمنی را رعایت نکنند؛ خدمات شما به تنهایی تأثیر زیادی نخواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان افزود: ما باید زینت دیگر کشورها باشیم و رفتارها و گفتارهای خود را به عنوان الگویی در اختیار همگان قرار دهیم.

در ادامه این دیدار، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قم با بیان این که تلاش ما به دنبال ایجاد سفر ایمن در جاده های استان قم است، افزود: در این راستا، 15 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های استان قم در حال احداث است که در صورت بهره برداری، مسافران در مسافت های مختلف می توانند از خدمات جاده ای بهره مند شوند.

دکتر جمالی با اشاره به به راه انداز پنج پل عابر پیاده در سطح جاده های استان برای سلامتی عابرین پیاده گفت: همچنین در راستای بالا بردن سطح خدمات و ارتقای سطح علمی فعالان عرصه حمل و نقل، 422 نفر از کارکنان اداره حمل و نقل و پایانه ها و 1300 نفر از رانندگان در دوره های آموزشی شرکت کرده اند. البته تمامی راننندگان نیز قبل از ورود به سامانه حمل و نقل در دوره های آموزشی حضور می یابند.313/15

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha