سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

پس از پيروزي انقلاب، تقابل حوزه و دانشگاه با حضور افرادي مانند شهيدان بهشتي، مطهري، مفتح و ... از بين رفت تا حوزه و دانشگاه به يكديگر نزديك شوند و از ظرفيت هاي هم استفاده كنند.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، دكتر شيخ الاسلامي، پیش از ظهر امروز در هم انديشي جمعي از اساتيد حوزه و دانشگاه، در مدرسه عالي نواب مشهد، ابراز داشت: بايد در فضاي آرام علمي، به بحث بپردازيم و جلسات مشخصي با دستور كار معين به منظور بررسي موضوع هاي مبتلا به جامعه برگزار نماييم.

وی با اشاره به این که اگر حوزه و دانشگاه حضور فعال نداشته باشند، عده اي از انسان هاي غير علمي، سرنوشت كشور را به دست مي گيرند، گفت: اگر اين اتفاق بيافتد، فرهيختگان حوزه و دانشگاه بايد پاسخگوي جامعه باشند و در اين زمينه به مردم پاسخ دهند.

وي افزود: تفكر بايد از دو نهاد حوزه و دانشگاه بيرون آيد وگرنه در آينده تاسف خواهيم خورد و به جايگاهي كه شايسته كشور است، نخواهيم رسيد.

شيخ الاسلام با اشاره به اين كه در گذشته حوزه علميه مكاني براي تدريس علوم مختلف بوده است و از زمان مشروطه، دانشگاه تاسيس شد، اظهار داشت: با اين اتفاق، برخي از علوم از حوزه جدا شد و تعدادي نيز به صورت موازي و مشترك در هر دو نهاد تدريس مي شد و متاسفانه تقابلي بين اين دو نهاد بوجود آمد.

وي تصريح كرد: در جريان انقلاب اسلامي و پس از پيروزي آن با حضور افرادي مانند شهيدان بهشتي، مطهري، مفتح و ... این تقابل از بين رفت تا حوزه و دانشگاه به يكديگر نزديك شوند و از ظرفيت هاي هم استفاده كنند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد خاطر نشان كرد: اكنون كه در حوزه علميه زيربناهای بزرگي ايجاد شده و دانشگاه ها به پيشرفت هايي دست يافته اند، بايد به يكديگر كمك كنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha