چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام فرحاني

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه گفت: امروز مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان، اصلاح زیرساخت های نظام فکری جامعه با استفاده از دانش های روز دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دفتر مطالعات شهید مطهری مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با تأکید بر مطالعه مستمر کتب شهید مطهری در مدارس علمیه، اظهار داشت: راه اندازی دفتر نشر آثار شهید مرتضی مطهری اقدامی قابل تحسین در این مدرسه است که می بایست در سایر مدارس نیز راه اندازی شود.

وی با بیان این که حیثیت طلبگی علم آموزی است، گفت: مسلمان بودن و ایمان به خدا اقتضای تقواست و یک طلبه به صرف مؤمن بودن باید با تقوا باشد؛ از این رو حیثیت طلبگی نه در تقوا، بلکه در علم آموزی و ادامه مسیر انبیاء است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، در ادامه داشتن تقوا را از ضروریات علم آموزی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر شما طلاب خواهان موفقیت در درس و بحث خود هستید، باید با تقوا باشید و این متقی بودن سبب استحکام در پایه های بنیادین طلاب خواهد شد.

وی افزود: لازمه سربازی شما طلاب در رکاب حضرت ولی عصر(عج) رسیدن به یک نظام منسجم فکری است که این نظام فکری باید در مدارس علمیه و توسط اساتید حوزه پايه گذاري و نهادينه شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، در ادامه به بیان چند نکته اخلاقی پرداخت و خاطرنشان ساخت: خوشا به حال طلبه ای که برای اطاعت از خدا و تماشای جمال پاک مهدی(عج) چشم خود از گناه را بپوشاند و دروغی از زبانش خارج نشود.

وی با اشاره به درخواست های مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح علوم انسانی، اظهار داشت: امروز در زمینه علوم طبیعی و تجربی، دانشگاه های کشور با سرعت در حال کار و فعالیت هستند، اما در خصوص علوم انسانی و دفاع از حریم اندیشه دینی، این وظیفه بر عهده حوزه های علمیه است که باید با قاطعیت و سرعت هرچه بیشتر نسبت به این مسأله وارد کار شوند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، در پایان با تأکید بر اصلاح زیرساخت های نظام فکری کشور، افزود: امروز مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از حوزویان اصلاح زیرساخت های نظام فکری جامعه با استفاده از دانش های روز دینی و تجربیات و کتب علامه طباطبایی و شهید مطهری است.

انتهاي پيام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha