دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمودی گلپایگانی

حوزه/ بزرگان و علما از دیر باز پیشگام ترویج فرهنگ وقف بوده و در کسوت روحانیت، موقوفات فراوانی مانند حوزه های علمیه، مساجد، دارالایتام، کتابخانه ها و فعالیت های قرآنی را فراهم آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی محمودی، امام جمعه ورامین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ضرورت ترویج سنت حسنه وقف، گفت: وقف یکی از سنن حسنه الهی و اسلامی است که هم اشارات آیات قرآن کریم و هم سیره معصومین (علیهم السلام) با آن قابل انطباق است.

وی افزود: درپرتو این سنت حسنه، برکات بسیارزیادی شامل حال جامعه اسلامی می شود، ولذا بزرگان و علما از دیر باز پیشگام ترویج فرهنگ اصیل و ریشه دار اسلامی وقف بوده اند و در کسوت روحانیت و جایگاه مرجعیت و حتی طلاب فاضل، موقوفات فراوانی مانند حوزه های علمیه، مساجد، دارالایتام، کتابخانه ها و فعالیت های قرآنی را فراهم آورده اند.

امام جمعه ورامین ادامه داد: امروزشاهدیم بسیاری از خدمات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اعتقادی در جامعه به برکت وقف انجام می شود مخصوصا برپایی مجالس اهل بیت(ع) و عزاداری و روضه خوانی سید الشهداء (علیه السلام)، ولذا جا دارد کارهای قرآنی که نیازمند حمایت واقفین است مورد اهتمام جدی مبلغان وقف قرارگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در پایان با تأکید بر این که علما و بزرگان حوزه باید تلاش های خود برای ترویج و بسط  فرهنگ وقف در جامعه اسلامی را گسترش دهند، گفت: بدیهی است نقش علما و روحانیون ، نقشی موثر در تبلیغ و تبیین جایگاه ارزنده وقف و برشمردن مزایا و برکات این سنت حسنه دارد و امروز نیازمند اهتمام جدی تر به این عرصه هستیم.

انتهای پیام 34/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha