جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محسنن قرائتی

حوزه/ امروز همه فقط حرف نماز را مي زنند، اما كجاست عمل و اهتمام به اين فريضه!؛ از همه مسؤولان و مديران مجموعه هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي و ... تقاضا مي كنم بخش كوچكي از توان خود را براي توجه به نماز اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، عصر امروز در بيست و سومين اجلاس سراسري نماز، در اهواز، با انتقاد از وضعيت توجه به فريضه نماز در كشور، گفت: امروز هزار نفر مبلغ و روحاني در كشور وجود دارند كه با وجود اين تعداد نفرات، بسياري از روستاها و مساجد كشور، فاقد امام جماعت هستند.

وي خطاب به مسؤولان حاضر در مراسم، تصريح كرد: اگر هر شش ماه يك ساعت به جلسه کاربردی نماز اختصاص یابد و براي اهتمام به آن اقدام هاي جدي صورت گيرد، مشكل ترویج نماز حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي، خواستار اجباري شدن هجرت روحانیون شد و گفت: بياييد هجرت را اجباري كنيد تا بلكه برخی روحانیون راهي روستاهاي محروم و دور افتاده كشور شوند و ذره اي از دانش خود را به مردم روستا منتقل كنند.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور، با بيان اين كه حرف از نماز زياد زده شده، اما توجه به آن كم است، گفت: امروز همه فقط حرف نماز را مي زنند، اما كجاست عمل و اهتمام به اين فريضه!؛ از همه مسؤولان و مديران مجموعه هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي و ... تقاضا مي كنم بخش كوچكي از توان خود را براي توجه به نماز اختصاص دهند.

وی با بيان اين كه فرزندان امروز، آينده سازآن نظام و انقلاب هستند، تصريح كرد: بايد بچه ها را دريابيم و از همه ائمه جمعه تقاضا مي كنم نسبت به اين مهم توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در ادامه افزود: چه اشكال دارد كه يك امام جمعه بخشي از وقت خود را براي كودكان صرف كند و در طول هفته تنها چند ساعت به ساجد و همه تجمع كودكان رفته و با آنها همراه شود.

رئيس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اين كه اگر خواهان حل شدن اين مشكلات هستيم، بايد فريضه نماز توجه خاص شود، اظهار داشت: بخشي از حل شدن مسأله نماز به تأمين بودجه برمي گردد و انتظار داريم كه دولت در راستاي ساخت و ساز مساجد ساده و بدون كاشي هاي آنچناني، اقدام كنند.

حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در پايان به مشكلات دولت و كشور اشاره كرد و گفت: اگر دولتي ها مي خواهند با مشكلات كمتري مواجه شوند، به نماز توجه كنند كه اين توجه سبب حل بسياري از مشكلات آنها مي شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha