یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ علی رغم کینه توزی های درباریان عباسی نسبت به امام حسن عسکری (ع)، عظمت معنوی و فروغ کمالات ایشان، دشمنان را وادار به تعظیم در برابر ایشان می کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام میثم درگاهی، در مراسم بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری(ع) که از سوی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام با حضور آیت الله باریک بین و جمعی از مسئولین و مردم این شهر برگزار شد گفت: امام حسن عسکری (ع) علی رغم جوان بودن، به دلیل موقعیت بلند علمی ، اخلاقی، خانوادگی و  به ویژه رهبری شیعیان و  اعتماد بی شائبه آنان به حضرت  دارای احترام و شهرت فراوانی بود.

مسئول اردوهای جهادی حوزه علمیه قزوین، افزود: ایشان در کنار پدر بزرگوار خود مراحل رشد و شکوفایی را گذراند و از دریای معارف و فضیلت های پدر بهره مند شد.

حجت الاسلام درگاهی ادامه داد: امام روزهای سختی را در شهر سامرا گذراند ولی وجود پدری معصوم و مهربان باعث آرامش خاطر حضرت شد.

وی بیان کرد: خلیفه عباسی وقتی موقعیت خلافت خود را در خطر دید دستور داد امام هادی (ع) را مسموم کرده و به شهادت برسانند و با شهادت آن حضرت غربت و تنهایی امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا فزونی یافت و این دوران از سخت ترین و طاقت فرساترین دوران زندگی کوتاه امام عسکری است.

مدرس حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت 6 سال امامت خود شاگردان زیادی را تربیت  و نامه های زیادی را به شخصیت ها، شهرها وکشورهای مهم اسلامی نوشت که تعدادی از آنها برای کشور ولایت مدار و بزرگ اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: با تمام دشمنی ها وکینه توزی هایی که درباریان عباسی به امام حسن عسکری (ع) داشتند عظمت معنوی و فروغ کمالات او به قدری آنان را تحت تاثیر قرار می داد که ناگزیر در برابر آن حضرت سر تعظیم فرود می آوردند.

حجت الاسلام درگاهی بیان کرد: امام حسن  عسکری (ع) در مجالس خود، شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) به تقوا، ترس از خدا، کوشش در راه خدا، راستگویی و امانتداری نصیحت می کردند.

حجت الاسلام درگاهی در ادامه هم چنین  ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که روز 9 دی ماه روزی ماندگار و فراموش نشدنی است عنوان کرد: 9 دی ماه روزی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ کشور است چرا که در این روز در یک حماسه میلیونی ، ملت ایران با خروش خود بار دیگر پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دادند.

مدرس حوزه علمیه قزوین تاکیدکرد: امروز ولایت فقیه رکن اصای اسلام بوده و حقیقت نماز و حج با ولایت معنا پیدا کرده و برای رسیدن به سر منزل مقصود باید به ولایت اقتدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha