شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بوشهری

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به دنبال این است که حوزه به عنوان یک حرکت سیستماتیک و پیش برنده باشد تا بتوانیم به اهداف رهبری جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امشب در نشست هم اندیشی مدیران مراکز و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با مرکز حوزوی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در مجتمع آموزش امام خمینی(ره) قم  برگزارشد، با اشاره به اهمیت موضوع الگوی ایرانی اسلامی اظهار کرد: این بحث توسط رهبر انقلاب چند سالی است که مطرح شده است و حوزویان و دانشگاهیان با همت بالا این بحث را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه سخن رهبری در این نیست که آیا ما پیشرفت داریم یا خیر گفت: با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شرایط سخت تحریم و عداوت‌های دشمنان به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای نائل آمده‌ایم، ولی در اینجا منظور رهبری معنای پیشرفت است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: الگوهایی که از غرب الهام گرفته باشند کشورهای جهان را به کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم می‌کنند و مقصود آن‌ها از توسعه یافته کشورهایی هستند که جهت آن‌ها به سمت غرب است و اگر این چنین نباشد توسعه نیافته‌اند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد پیشرفت صحبت نکرده‌اند، بلکه در مورد الگو و مدل صحبت می‌کنند و اینکه چه مدلی را برای پیشرفت می‌خواهیم ارائه کنیم مسئله کلیدی در فرمایشات رهبری است.

الگوی غربی‌ها بر اساس مبانی مادی است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه الگوی غربی‌ها بر اساس مبانی مادی است و این الگو نمی‌تواند برای نظامی الگو باشد که خاستگاه آن دین اسلام و قرآن و وجود پیامبر (ص) باشد.

وی افزود: اگر کورکورانه به سمت پیشرفت حرکت کنیم جامعه ما مانند غربی می‌شود که ظاهر آن پیشرفت کرده، ولی فقر و مشکلات متعدد در آن‌ها فراوان است و کانون خانواده در آن‌ها متلاشی شده  و چیزی از اخلاق انسانیت و معنویت مطرح نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد: انسانی که ما باید باشیم و انسانی که غربی‌ها معرفی می‌کنند کاملاً متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه رهبری بر چهار مقوله امنیت، رفاه، عدالت و حکومت به عنوان عرصه‌های مهم پیشرفت که بر اساس مبانی اسلام باشد تاکید کرده‌اند گفت: اگر ما کلمات ناب و زلال اهل‌بیت(ع) را در قالب درست و صحیح ارائه کنیم تشنگان معارف اهل‌بیت(ع) در دنیا بسیار هستند.

به دنبال الگو برای تشنگان معارف حقیقی هستیم

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری از الگوی اسلامی ایرانی بسیار جالب است عنوان کرد: اسلامی بودن به دلیل داشتن مبانی قوی و ایرانی بودن برای اینکه توسط ما و در ایران ساخته شود، ولی ما به دنبال ارائه الگویی تنها برای خود نیستیم و این الگو برای همه کسانی طراحی می‌شود که تشنه حقیقت هستند.

ضرورت حضور  سیستماتیک  حوزه در مجلس و نظام

وی با بیان اینکه در سیستم نظام و مجلس ما روحانی وجود دارد، اما روحانیت به صورت سیستماتیک کار حوزوی در نظام و مجلس انجام نمی‌دهد گفت: حوزه و سیستم حوزه در مجلس و نظام حضور ندارد و تنها فرد وجود دارد و با این برنامه باید حوزه را درگیر کار کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز داشت: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به دنبال این است که حوزه به عنوان یک حرکت سیستماتیک و پیش برنده باشد تا بتوانیم به اهداف رهبری جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha