چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله بوشهری

آیت الله حسینی بوشهری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح روند پذیرش داوطلبان در حوزه های علمیه، برای سال تحصیلی 94-95 پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح روند پذیرش داوطلبان در حوزه های علمیه، برای سال تحصیلی 94-95 پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری به بهبود نسبی در بخش پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:گرچه هنوز با ویژگی های مطلوب و مورد نظربرای پاسخگویی به نیاز های دینی و معنوی جامعه اسلامی فاصله زیادی هست؛ اما امسال  با توجه به امکانات و تعداد مدارسی که در اختیار داریم، بیش از 18 هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که با توجه به آمار سال گذشته، رشد داشته است.

مدیر حوزه های علمیه به تعداد مدارس کشور در دو مقطع بلند مدت و سفیران هدایت اشاره کرد و گفت:حدود 410 مدرسه علمیه در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 321 مدرسه بلند مدت و 49مدرسه سفیران هدایت می باشند و در قم نیز 40 مدرسه در اختیار داریم که ظرفیت مدارس بلند مدت ما غیر از قم 14460 نفر در مقطع بلند مدت و 2270 نفر در سفیران هدایت می باشد همچنین ظرفیت مدارس قم حدود 1398 طلبه است.

عضو خبرگان رهبری زمان  ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه را از 4بهمن ماه سال جاری تا15فروردین سال 94 ذکر کرد و افزود: متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در زمان یاد شده با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه  ثبت نام کنند و زمان آزمون نیز در روز جمعه 28فروردین ماه سال 94 خواهد شد، نتایج این آزمون 25 اردیبهشت ماه سال94  از طریق سایت معاونت آموزش اعلام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی تحصیل در دوره بلند مدت ابراز داشت:"قبولی حداقل دوره اول متوسطه و سوم راهنمایی با حداکثر18 سال سن یعنی؛ متولدین سال1376" و "تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی دوره بلند مدت می باشد".

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به شرایط اختصاصی دوره پنج ساله سفیران هدایت اشاره کرد و افزود:"داشتن مدرک دیپلم یعنی متولدین سال 1374"، تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره" و"تعهد خدمت تبلیغی به مدت سنوات تحصیل در مناطق مورد نیاز" از شرایط اختصاصی پذیرش در دوره سفیران هدایت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حافظ IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم من ثبت نام کردم حوزه ایا ویرایش هستش من یکی از اطلاعات اشتباه زدم؟؟؟ و دیگه من واسه بلند مدت ثبت کردم و الان سوم دبیرستان میخونم ایا باید معدل راهنمایی رو بدم یا سوم دبیرستان؟؟؟؟