جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: خدمت به آموزش و پرورش در حقیقت خدمت به دین است و حوزه از هیچ تلاش، کمک و کوششی برای پر کردن خلاء‌های آموزشی و تربیتی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیتالله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی  و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کشور، گفت: پیامبر اکرم(ص) خود را مبعوث شده به عنوان معلم عنوان کردند این مسئله و تاکید قرآن به تعلیم و تزکیه از نشانههایی است که ما را بر این امر  وادارمیکند که فعالیتهای بیشتری در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: حوزه، آموزش و پرورش و کار تعلیم و تربیت را از خود میداند و هیچ گونه فرقی بین ما وجود ندارد و باید سعی کنیم از ظرفیتهایی که وجود دارد در توسعه آموزشی و تربیتی کشور استفاده کنیم.

مدیر حوزههای علمیه کشور، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در سالهای اخیر در حوزه آموزشی انجام شده است، به کارگیری ظرفیتهای مردمی و مشارکت مردم در مدرسه داری و آموزش کشور است که باید گفت اعجازی در این رابطه انجام شده است.

وی گفت: قرار نیست که دولت در همه حوزهها متکفل باشد و باید کارها به مردم واگذار شود و دولت نیز ضمن چابک شدن بتواند نظارت بییشتری در این حوزه داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری یادآورشد: نکته مهم در این کار این است که کیفیت را نباید فدای مسایل دیگر کرد و باید کیفیت آموزشی در مدارس دولتی با آموزشهای ضمن خدمت و... بیشتر شود.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش گسترده دولت‌های گذشته و این دولت و همچنین خیرین، امروز ظرفیت فضای آموزشی کشور با گذشته قابل مقایسه نیست؛ گذشتهای که کلاسهای سه شیفته و مدارس قدیمی وجود داشت و اجازه نمیداد که آموزش قوی انجام شود، ولی امروز این فضاها بسیار گسترده شده است.

مدیر حوزههای علمیه تصریح کرد: خدمت به آموزش و پرورش در حقیقت خدمت به دین است و حوزه از هیچ تلاش و کمک و کوششی برای پر کردن خلاهای آموزشی و تربیتی فروگذار نخواهد کرد.

وی گفت: اهمیت آموزش به حدی است که پیامبر اسلام(ص)، اسرای مشرک را به شرط آموزش مردم و باسواد کردن مردم و مسلمانان آزاد میکردند و امروز نیز کشورها بر اساس باسوادان و میزان فرهیختگی اجتماعی ارزش‌گذاری میشوند.

مدیر حوزه های علمیه با استقبال از طرح آموزش و پرورش مبنی بر تحت پوشش قراردادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه مناطق محروم کشور، تصریح کرد: خوشبختانه این طرح باعث میشود که هم نسل آموزش دیده و فرهیختهای به کشور تزریق شود و هم این که دیگر نهضت سواد آموزی در آینده با چالش بی سوادان سن بالا مواجه نخواهد بود.

وی در پایان بر لزوم اجرای طرحهای آموزشی با مشارکت حوزه بر اساس توافقنامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha