دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی

حوزه/ وزیر دادگستری با اشاره به نقش فرهنگی روحانیون در کشور، گفت: روحانیون صاحب منصب نباید به فعالیت های فرهنگی در جامعه بی توجه بوده و غرق در اشتغالات خود شوند؛ چراکه وظیفه ما تبلیغ و ترویج دین در جامعه می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، پیش از ظهر امروز در اولین اجلاس مسئولان روحانیون نهادها با موضوع «تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل» که  در جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم برگزار شد، برگزاری این اجلاس را اقدامی بجا و شایسته دانست و گفت: نظام ما متکی بر حوزه، مرجعیت و روحانیت است که باید بر اساس آن کارها را به پیش برد.

وی با بیان این که  امروز تمام توجهات چه در داخل و چه در بیرون از مرزها متوجه این کانون است اظهار داشت: در ساز و کار مدیریتی کشور، روحانیت نقش تعیین کننده ای داشته و تا به امروز چهار رئیس جمهور روحانی داشته ایم.

وزیر داداگستری خاطرنشان ساخت: مسئولان روحانی کشور، همه چیز خود را از حوزه و دستگاه روحانیت گرفته اند؛ ولی بهای آن را نپرداخته اند که شرح و بیان تفصیلی بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نقش فرهنگی روحانیون در کشور، تصریح کرد: روحانیون صاحب منصب نباید به این بخش بی توجه بوده و غرق در اشتغالات خود شوند؛ چراکه وظیفه ما تبلیغ و ترویج دین در جامعه می باشد.

وی با تأکید بر اینکه اهداف طلبگی نباید تحت تأثیر اشتغالات قرار گیرد، بیان داشت: امروز موضوع تربیت عمومی نباید در این رفت و آمدها، عناوین و مسئولیت ها گم شود.

وزیر دادگستری اظهار داشت: رسالت فرهنگی بر دوش ما بوده و حوزه و حوزویان نباید گرفتار نظام بروکراسی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان گفت: امروز طرحی در دولت در حال رایزنی است که اگر به نتیجه برسد، بسیار مفید بوده و پس از جمع بندی نهایی در سفر رئیس جمهور به قم تقدیم مراجع و حوزه خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha