دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی محمدی - سازمان اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، تربیت نیروهای زبده را یکی از ضروریات دانست و گفت: برای شناسایی روحانیون برای نهادها باید شاخص گذاری کرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، پیش از ظهر امروز در اولین اجلاس مسئولان روحانیون نهادها با موضوع «تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل» ضمن تبریک آغاز ولایت و امامت حضرت حجت(عج) و تشکر از برگزاری این اجلاس به بیان چند پیشنهاد پرداخت و گفت: در ابتدا باید برای هرچه بهتر شدن این برنامه، فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان سند چشم انداز جمع آوری و به عنوان سیاست راهبردی از آن استفاده شود.

وی ادامه داد: برای شناسایی روحانیون برای نهادها باید شاخص گذاری کرد؛ چراکه هر مجموعه ای برای خود شاخصی دارد که بر مبنای آن می توان افراد را جذب نمود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تربیت نیروهای زبده را یکی دیگر از ضروریات دانست و ابراز داشت: امروز دو نوع نیاز عمومی و تخصصی وجود دارد که باید بر مبنای آن نیروها را آموزش و نسبت به ارتقاء تخصصی آنان نیز برنامه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از تجربیات روحانیون موجود را یکی دیگر از راهکارها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مسئولین روحانی نظام تجربیات مناسبی دارند که می توان از آن استفاده بهینه کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان ساخت: توجه به روحانیون موجود علی الخصوص روحانیون جوان، لایق و مستعد، سازماندهی نیروهای موجود و به کارگیری آنان در عرصه های گوناگون، شناسایی آسیب های ذاتی و عارضی موجود و ساماندهی بازنشستگان روحانی از جمله طرح هایی است که به نظر می آید باید برای آن برنامه ریزی داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha