سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عالمی

حوزه/ در وزارت جهاد کشاورزی روحانیون خود را از مرکز مدیریت حوزه تأمین می کنیم،

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عالمی پیش از ظهر امروز در اولین اجلاس مسئولان روحانیون نهادها با موضوع «تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل» ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) گفت: امروز فرصتی برای روحانیت فراهم شده است که آنچه را که تحصیل کرده، در جامعه و بدنه نظام با امکانات موجود تزریق کرده و در اختیار مردم قرار بدهد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: امام علی(ع) در حکمت 73 نهج البلاغه فرمودند: «من نصب نفسه للناس اماما فعلیه ان یبدء بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره و لیکن تأدیبه بسیرة قبل تأدیبه بلسانه/ کسی که خود را در مصدر راهنمایی دیگران قرار داد و عده ای به او اقتدا نموده و از او الگو می گیرند، بر او واجب می شود که پیش از آنکه اقدام به تعلیم و تربیت دیگران نماید به تربیت و اصلاح نفس خویش بپردازد و مکانیزم تربیتی او نیز باید به این ترتیب باشد که تأدیب سیرة و نفس او مقدم بر تأدیب زبانش صورت پذیرد».

وی ادامه داد:گام اول این است که ما به خود پرداخته و بر اساس این فرمایش حضرت، خود را تادیب کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: اگر خود را تربیت کرده و تأدیب کنیم، ارشاد و سخن ما در دیگران اثر و نتیجه مطلوب خواهد داشت.

آیت الله عالمی با تأکید بر اینکه باید از این فرصت پیش آمده برای روحانیت شکرگزار بود، ابراز داشت: امروز فرصتی برای روحانیت فراهم شده است که آنچه را که تحصیل کرده، در جامعه و بدنه نظام با امکانات موجود تزریق کرده و در اختیار مردم قرار بدهد.

وی در پایان با بیان این مطلب که ما در وزارت جهاد کشاورزی روحانیون خود را از مرکز مدیریت حوزه تأمین می کنیم، تصریح کرد: این مرکز در تحصیلات تکمیلی روحانیون شاغل نیز خوب کار کرده که جای تشکر دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha