دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر این که باید در تمام نهادها و وزارتخانه ها روحانی داشته باشیم، گفت: حوزه از رهبر معظم انقلاب تقاضا کند تا در تمام نهادها و وزارت خانه ها نماینده ولی فقیه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در اولین اجلاس مسئولان روحانیون نهادها با موضوع «تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل» در جامعه مدرسین ضمن تقدیر از برگزاری این اجلاس، اظهار داشت: برای این تعامل مطلوب تلاش های بسیاری مناسبی از سوی آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین ملک دار صورت پذیرفته که انشاءالله با سرعت ادامه پیدا کرده و به پیش برود.

 وی با بیان این مطلب که این نظام، نظامی اسلامی است و روحانیت باید در آن حضور پررنگ داشته باشد، ابراز داشت: امروز شاهد جاهای خالی هستیم که روحانیت در آن استقرار نداشته و با کاستی هایی مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت غرب کشور با تأکید بر این که باید در تمام نهادها و وزارتخانه ها روحانی داشته باشیم، ابراز داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه باید از رهبر معظم انقلاب تقاضا کند تا در تمام نهادها و وزارت خانه ها نماینده ولی فقیه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که باید از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کرد، خاطرنشان ساخت: ما امروز در استان کردستان 70 هزار دانشجو که 70 درصد آن اهل سنت هستند داریم که باید 12 واحد درسی خود را نزدیک روحانی شیعه بگذرانند که نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باید از این ظرفیت استفاده نماید.

وی با اشاره به این که روحانیت شیعه درقبال اهل سنت ایران مسئولیت دارند، تصریح کرد: امروز بسیاری از اهل سنت اهل بیت(ع) را دوست داشته و اگر بتوانیم مطالب را درست و منطقی بیان نماییم، می توانیم تحول بسیار مناسبی در این عرصه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت با بیان این مطلب که امروز 40 درصد اهل سنت در غرب کشور تحت پوشش این نمایندگی هستند، تصریح کرد: ما در مناسبت های مختلف همانند نیمه شعبان، دعای عرفه، ولادت حضرت زهرا(س) و ... برنامه های گوناگونی برگزار می کنیم که اهل سنت در آن حضور چشمگیر داشته و شرکت می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha