یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهاب الدین حسینی - اوقاف آذربایجان شرقی

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت شناسایی موقوفات، راه اندازی سامانه جامع موقوفات را از گام های اساسی برای شناسنامه دار کردن موقوفه ها خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در جلسه احیای موقوفات و امور مساجد عجب شیر اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع موقوفات از گام های اساسی برای شناسنامه دار کردن همه موقوفات است.

وی از ایجاد چهار نمایندگی این اداره کل در شهرستان های عجب شیر، هشترود، چارویماق و خداآفرین خبرداد و اظهار کرد: در سال 80 تنها هشت شهرستان استان دارای اداره اوقاف و امور خیریه بود که اکنون در 17 شهرستان اداره و دفتر نمایندگی راه اندازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، ساماندهی هیات امنای مساجد را از اولویت های کاری این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: 60 درصد از مراجعات به اداره کل استان در زمینه مساجد است.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه کل اعتبار مساجد استان 10 میلیارد ریال است، یادآوری کرد: از این اعتبار حدود 50 درصد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری با عنوان نهضت سند گرفتن موقوفات نامیده شده، گفت: این اداره کل برنامه ریزی خود را بر مبنای دریافت سند تمامی موقوفات قرار داده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار سرعت دهی در ایجاد نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان شد.

مهدی دواتگری، افزود: نبود نمایندگی ها و اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی خواستار رفع مشکل سند مالکیت سه روستای تجرق، مهماندار و ینگنجه این شهرستان شد و اظهار کرد: مردم این روستاها به علت موقوفی بودن این زمین ها نمی توانند از وام های بنیاد مسکن برای مقاوم سازی خانه های خود استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha